۹۴۱ کتابفروشی سراسر کشور تا به این لحظه، در طرح پاییزه کتاب امسال ثبت نام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ۹۴۱ کتابفروشی سراسر کشور در طرح پاییزه کتاب امسال ثبت نام کردند. از این میان ۷۲۴ کتابفروشی در مراکز استان و ۲۱۷ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

۱۴۱ کتابفروشی استان تهران هم در این طرح حمایتی شرکت کردند. از این میان ۱۳۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۱۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

در حالی هنوز کار ثبت نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ادامه دارد که بنا بر گفته علی رمضانی دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قرار بود، این طرح در هفته کتاب که از دیروز ۲۴ آبان ماه آغاز شده است، اجرا شود.

بنا بر گفته‌های علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان یارانه اختصاص یافته به این طرح نسبت به دوره قبل تغییری نکرده است. حتی قرار است سقف خرید مخاطبان کتاب از کتابفروشی‌ها مانند دوره قبل باشد. این درحالی است که کتابفروشان در هر دوره اجرای طرح‌های فصلی از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهند میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را افزایش دهند؛ چون اعتبار اختصاص یافته به هر کتابفروشی در سه روز نخست اجرای آن تمام می‌شود.


بیشتر بخوانید


علاوه بر زمان اجرای طرح پاییزه کتاب، میزان اعتبار اختصاص یافته و سقف خرید کتاب در این دوره هنوز مشخص نشده است. بنا بر پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، زمان اجرای طرح اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار