همزمان با ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیانیه‌ای صادر و در آن، آزادسازی سوسنگرد را تحقق وعده الهی در اتحاد، و کلید پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ آبان ماه سالگرد آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از جلوه‌های یاری خداوند باریتعالی از رزمندگان اسلام بود که پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود» و با هدایت و راهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همدلی و مشارکت غیورمردان نیرو‌های مسلح و مردم و نقش بی بدیل رزمندگان شهرستان کازرون از استان فارس در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ رقم خورد.

آزادسازی سوسنگرد بعنوان یکی از نقاط کلیدی و حساس در آن مقطع از جنگ تحمیلی، کلید پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود و مانع از تحقق هدف شوم دشمن در دستیابی به اهواز و خوزستان شد.

این پیروزی بزرگ که از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس به دست نیامد مگر با هدایت و فرماندهی رهبر معظم انقلاب با همراهی و همدلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مومن که با اتحاد آنها، حماسه‌ای بی بدیل در لبیک به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به وجود آمد.

در پایان این روز و رخداد برجسته را به ملت فهیم، شریف و مقاوم ایران سربلند اسلامی تبریک گفته، مقام شامخ امام راحل، شهیدان هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌سازان این عملیات غرورآفرین را گرامی می‌داریم و عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و رهبری و فرماندهی امام خامنه‌ای عزیز از خداوند منان خواستاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار