۴ ماه از کمبود واکسن‌های نوزادان و اطفال در خانه‌های بهداشت گلستان می‌گذرد و این موضوع همچنان یکی از چالش‌های مهم بخش سلامت استان به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ناهید جعفری رئیس مرکز بهداشت گلستان می‌گوید: کمبود واکسن‌های سه گانه و ۵ گانه در مراکز بهداشت سبب شده تا از مسئولان امنیتی استان کمک بگیریم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

او افزود: تامین و واردات واکسن نیاز به پیگیری جدی در تمام سطوح دارد و ما این موضوع را به تمام دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان اطلاع دادیم.

جعفری با بیان اینکه نیاز گلستان به واکسن اطفال حدود ۱۰ هزار دز در ماه است گفت: فعلا فقط ماهی ۲ تا ۳ هزار دز واکسن به دست ما می‌رسد که حداکثر در مدت یک هفته تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه تاخیر در تزریق واکسن نوزادان چندان جایز نیست ادامه داد: با این وجود ما روند واکسیناسیون را ادامه می‌دهیم و بازگشت به گام اول در روند واکسیناسیون نوزادان امکان ندارد.

ناهید جعفری وضعیت گلستان در تامین واکسن نوزادان را در مقایسه با استان‌های دیگر نامناسب دانست و ابراز امیدواری کرد: به زودی تلاش‌ها به نتیجه برسد و با واردات حجم زیادی از واکسن نگرانی خانواده‌های برطرف شود.

واکسن بدن نوزاد را در برابر بیماری‌های هپاتیت B، کزار، سیاه سرفه، دیفتری، آنفولانزا نوع B، مننژیت، ذات الریه، عفونت گوش و فلج اطفال محافظت می‌کند و به هر نوزاد در بدو تولد، دو ماهگی، چهار ماهگی، شش ماهگی و ۱۸ماهگی تزریق می‌شود.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.