مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: شهر اراک و شازند بعد از اصفهان و البرز در رده سوم در سطح کشور از لحاظ آلودگی قرار گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی گفت: شهر اراک و شازند از ابتدای امسال تا به امروز ۱۰۹ روز آلوده را پشت سر گذاشته که بعد از اصفهان و البرز در رده سوم در سطح کشور از لحاظ آلودگی قرار گرفته اند.

میرزایی افزود: برخی از مصوبات در سه سال گذشته اجرایی نشده بود که استاندار تاکید بر پیگیری این موصبات و برخورد با مسئولان و دستگاه‌های متخلف را داشت، همچنین تاکید استاندار بر این بود که در برخورد با عواملی که برای منافع شخصی دنبال آلودگی زیست محیطی هستند هیچ توصیه‌ای پذیرفته نشود.

او اضافه کرد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که به سمت بارندگی پیش میرویم تشکیل جلسات کارگروه به صورت ماهیانه و منظم و کنترل مراکز معاینه فنی و مراکز نصب CNG و عدم مصرف سوخت مازوت و تامین اعتبار برای ایجاد فضای سبز از مصوبات این جلسه بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: نیروگاه به هیچ وجه اجازه استفاده از مازوت را ندارد و در صورت ایجاد اضطرار حتما باید نظر شورای تامین استان اعلام شود.

او یکی از معضلات اراک را خودرو‌های عبوری از اراک دانست و تصریح کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ هزار خودرو عبوری از اراک عبور می‌کنند و میتوانند شرایط الودگی را تشدید کنند.

میرزایی ادامه داد: تکمیل کمربندی شمالی اراک از روستای مالک آباد تا حوالی پتروشیمی نیازمند تامین اعتبار برای ایجاد دو پل است که پیگیری این مهم هم جزو مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.