مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه آب شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: اجرای طرح رینگ سبب یکسان سازی کیفیت آب در سراسر شهر یزد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه آب شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت:  توسعه فزاینده شهر یزد در سال‌های اخیر سبب شده تا مشکلاتی نظیر افت فشار آب در نقاط مرتفع شهر با توجه به وضعیت تاسیسات موجود آبرسانی، قطعی احتمالی در نقاط مختلف شهر در صورت بروز حادثه به دلیل نداشتن خطوط انتقال رزرو و کمبود مخازن ذخیره برای جلوگیری از بروز بحران در مواقع قطعی انتقال آب و توزیع مناسب در ساعات پیک مصرف به وجود آید.

او افزود: اجرای طرح رینگ سبب یکسان سازی کیفیت آب در سراسر شهر یزد می‌شود. 

پاکدل از اجرای سیستم تله متری و مکانیزه کردن تاسیسات آبرسانی را به عنوان یکی از اقدامات برای حل این مشکلات نام برد و افزود: نیاز به بروزرسانی و تکمیل تاسیسات آبرسانی به منظور مرتفع کردن مشکلات ذکر شده وجود دارد.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع ادامه داد: در حال حاضر احداث ۱۴۵ هزار مترمکعب مخزن در نقاط مختلف شهر یزد و همچنین ۱۲۰ کیلومتر خطوط انتقال و آبرسانی در سطح شهر جهت اجرای رینگ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

پاکدل اظهار داشت: احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب چاه‌های شرق یزد به مخزن صفائیه، غدیر و مخزن قاسم آباد به ظرفیت ۱۳۰۷ لیتر بر ثانیه و اجرای سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی شهر یزد از دیگر اقدامات این طرح است.

دره شیری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: این پروژه در خرداد ماه ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده وپیش بینی می‌شود با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.