با هدف طرح کردن ایده‌های نو و ایجاد اشتغال نخستین کافه کارآفرینی تخصصی گیاهان دارویی آذربایجان غربی در ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ابوالفضل عبادی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح نخستین کافه کارآفرینی تخصصی گیاهان دارویی استان در ارومیه با اشاره به اینکه طی سالیان نه چندان دور، کافه‌ها و قهوه خانه‌ها با حضور فعالان حوزه‌های مختلف در ارومیه و برخی شهر‌های دیگر آذربایجان غربی وجود داشت گفت: این قهوه خانه ها، زمینه فراهم شدن کار برای افراد از جمله بناها، کارگران، فعالان بخش ساختمانی و بخش‌های دیگر را فراهم می‌کردند.

وی افزود: با هدف طرح کردن ایده‌های نو و ایجاد اشتغال، سعی شده است کافه‌های مختلف کارآفرینیدر مناطق مختلف استان راه اندازی شود که نخستین مورد آن مربوط به گیاهان دارویی بود که با افتتاح آن، فعالان این بخش می‌توانند در آن حضور یافته و تشریک مساعی کنند.

در سال‌های اخیر صنعت تولید گیاهان دارویی در کشور رشد چشمگیری داشته، به طوری که همین موضوع افراد را تشویق به اشتغالزایی در زمینه گیاهان دارویی کرده است.

آذربایجان‌غربی با دارابودن ۵۲۰ گونه گیاه دارویی قطب تولید و برداشت این نوع از گیاهان است.

آشنایی صاحبان ایده‌های جدید با مهارت‌های کارآفرینی، الهام از کارآفرینان موفق و ایجاد انگیزه در جوانان برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین از اهداف اصلی کافه کارآفرینی است.

صنعت گیاهان دارویی دراستان سالانه برای بیش از ۳۵ هزار نفر اشتغازایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.