مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از کاهش ۸۰ درصدی تولید محصول زعفران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهمیز مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در دو سال اخیر سطح زیر کشت زعفران در بردسکن به دلیل نصب شمارشگر‌های هوشمند و توزیع آب حجمی و از سویی خاموشی چاه موتورها، به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

او با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار زعفران در بردسکن افزود: امسال به دلیل گرمای بیش از حد هوا، خشکسالی، خاموشی چاه موتور‌های کشاورزی و ثابت ماندن قیمت آن، ۵۰۰ هکتار از مزارع زعفران از حالت گل‌دهی خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زعفران بردسکن در منطقه کوهپایه و همچنین دشت کشت می‌شود، ادامه داد: امسال به دلیل طولانی بودن دوره گرم که به حدود ۳۵ تا ۴۰ روز رسید، پیاز زعفران از دمای بالا آسیب دید و نتیجه آن کاهش ۷۵ تا ۸۰ درصدی تولید این محصول بود.

مهمیز بیان کرد: قیمت زعفران در ماه اخیر سه برابر افزایش یافته و این در حالی است که میانگین تولید زعفران از ۳.۵ کیلوگرم در هر هکتار به یک کیلوگرم رسیده است.

او تصریح کرد: هرچند زعفران نیاز آبی کمی دارد، اما به علت مشکلات به وجود آمده و ثابت ماندن قیمت این محصول در ۱۰ سال گذشته، کاشت و حتی برداشت آن برای کشاورز توجیه اقتصادی نداشته باشد.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار