مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۸درصدی تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در استان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صفایی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۹نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال  ۱۸درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷نفر نیز در حوادث جاده‌ای خارج از استان فوت شده اند افزود: در این مدت ۱۴نفر در حوادث غیر ترافیکی و ۱۴نفر به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باخته اند.

صفایی اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۳۹۹فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۲۸نفر در مسیر‌های درون شهری، ۷نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در مهرماه نیز ۸۸نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱درصد افزایش داشت و ۷۰نفر از آنان مرد و ۱۸نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: طی امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۹هزار و ۸۲۲نفر بود که از این تعداد هفت هزار و ۳۳۲نفر مرد و ۲هزار و ۴۹۰نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۹هزار و ۱۶۳نفر گزارش شده بود حدود ۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

 صفایی افزود: در مهر امسال نیز یک هزار و ۳۶۶نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که یک هزار و ۲۴۲نفر بود حدود ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

پارسال ۷۱۵نفر در استان به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و ۱۴هزار و ۲۵نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.