سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تاکنون از طرف دوچرخه سواران پیام های زیادی در خصوص مسیر های دوچرخه سواری و احساس امنیت و راحتی آنها از تردد در این مسیرها دریافت کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جمشید لقایی سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طبق آیین‌نامه طراحی مسیرهای دوچرخه و با توجه به معابر موجود، انواع مختلفی از مسیرهای دوچرخه احداث می‌شود و اساسا برخی خطوط نیاز به جدا کننده ندارد.

وی افزود: طبق آخرین آمار حدود ۱۲۰ کیلومتر میسر جدا شده ویژه دوچرخه احداث شده است و در برخی مسیرها نیز با رنگ، خطوطی برای عبور دوچرخه سواران در کنار پیاده‌ روها، مشخص شده است.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص طول مسیرهای ویژه دوچرخه گفت: طبق برنامه‌ای که اعلام شده است ۷۷۷ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه، احداث خواهد شد که البته تمام مسیرها لزوما جدا شده فیزیکی نیستند.

لقایی در خصوص افزایش ایمنی دوچرخه سواران گفت: این مسیرها، قطعا ایمنی دوچرخه سواران را افزایش خواهد داد و ما از جانب افراد دوچرخه سوار، پیام‌های زیادی در خصوص احساس راحتی و امنیت دریافت کرده‌ایم البته از جانب خودرو سواران نیز پیام‌هایی مربوط به کوچک شدن مسیر، دریافت شده است.

وی در خصوص هزینه ساخت مسیرها گفت: امسال برای هر منطقه با توجه به مسیرهایی که در نظر گرفته شده، بین ۷۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان، هزینه خواهد داشت.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص هدف ساخت مسیر دوچرخه گفت: اکنون در موقعیتی هستیم که ۴ درصد از سفرهای شهری، با دوچرخه انجام می شود و اگر بخواهیم مانند کشورهای پیشرو در دنیا این میزان را به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسانیم، باید چنین سرانه‌ای را در معابر شهری به دوچرخه اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.