اردن: ما در کنار برادران فلسطینی خود خواهیم ماند

پادشاه اردن در سخنرانی خود تاکید کرد که این کشور در کنار برادران فلسطینی خود تا زمانی که آن‌ها کشور مستقلی تشکیل دهند، خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سخنرانی خود در افتتاحیه اولین جلسه عادی نوزدهمین مجلس شورای ملی این کشور تاکید کرد که اردن در کنار برادران فلسطینی خود تا زمانی که آن‌ها کشور مستقلی تشکیل دهند، خواهد بود.

ملک عبدالله در سخنرانی خود گفت: «اردن کار‌هایی برای فلسطین انجام داده که هیچ کشور دیگری انجام نداده است. این وظیفه ماست و اردن در کنار برادران فلسطینی خود تا زمانی که حق خود را کامل بگیرند و کشور مستقلی در خاک خود تشکیل دهند، خواهد بود.»

او در ادامه افزود: «تعهد ما به اصول، تاریخ و میراث هاشمی مان و تجسم اراده آزاد و تصمیم ملی ماست که به کسی اجازه دخالت یا معامله را نمی‌دهیم.»

ملک عبدالله در ادامه سخنان خود اظهار کرد: «زمان آن رسیده است که کشورمان را به سطحی از پیشرفت برسانیم که همه اردنی‌ها به تعلق خود به این ملت بزرگ افتخار کنند.»

او همچنین خاطرنشان کرد که پیشبرد این روند تنها به یک مجموعه محدود نمی‌شود و همه نیرو‌های سیاسی و احزاب باید نقش و مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

ایلی کوهن، وزیر اطلاعات سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ادعا کرده بود که اردن همان کشور فلسطین است، زیرا بیشتر ساکنان آن فلسطینی هستند و کشور یهودی از دریا تا رود متعلق به ملت اسرائیل است!

در پی این اظهارات کوهن، شماری از نمایندگان پارلمان اردن قطع روابط با این رژیم را خواستار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار