اسفندماه سال گذشته بود که عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که استان اصفهان با مشکل کم‌آب و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع زنگ خطری برای ساکنان این استان بوده است.

این روزها کار به جایی کشیده که حتی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم روز گذشته به وزیران نیرو و جهاد کشاورزی دستور ویژه داد در اسرع وقت برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

ماجرا چیست؟

استان اصفهان با توجه به جغرافیای محیطی که دارد از استان‌های مرکزی و کمی خشک کشورمان است. همین کم آبی و خشک بودن استان اصفهان باعث شد تا مسئولان به فکر انتقال آب از دریای خلیج فارس بیفتند؛ اقدامی که به گفته عباس رضایی استاندار سابق اصفهان، انجام و برنامه‌ریزی‌های آن ۲۸ ماه طول کشید، اما با اجرای این طرح مشکل کمبود آب صنایع استان که تضمینی همیشگی برای تامین آب استان خواهد بود، برطرف می‌شود.

همچنین او بیان کرده بود که با اجرای طرح بزرگ انتقال آب به استان اصفهان، ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب به این استان تخصیص پیدا می‌کند و این مقدار آب مُختص صنایع استان است و هیچ ارتباطی به آب آشامیدنی، کشاورزی و حق‌آبه‌های استان ندارد.

احیای اصفهان با انتقال آب از خلیج فارس؛ می‌شود یا نمی‌شود؟

احیای اصفهان با انتقال آب از خلیج فارس؛ می‌شود یا نمی‌شود؟

طرح انتقال آب خلیج فارس یکی از مهم ترین طرح‌هایی است که در دوران تحریم با تلاش متخصصان داخلی به اجرا درآمد. این طرح در فاز نهایی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسیر است که در فاز نخست آن به طول ۳۰۵ کیلومتر افتتاح شده و این تا مس سرچشمه (کرمان) و از آنجا به یزد و چادرملو امتداد می‌یابد.

فاز دوم، طرح انتقال آب به معدن مس سرچشمه است و سپس فاز سوم آن به معدن چادرملو می‌رسد. در اجرای این طرح بیش از یک هزار نیروی متخصص ایرانی دخیل بودند و تلاش شبانه‌روزی کردند.

۲۴ اسفند سال ۹۹ بود که عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان و یزد توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور سابق آغاز و حجم سرمایه‌گذاری این عملیات ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد؛ همچنین اشتغالزایی طرح در دوران ساخت آن به ۱۴ هزار نفر می‌رسد و مدت زمان اجرای آن ۶۰ ماه برآورد شده بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده بود تامین منابع مالی خط سوم از محل سرمایه گذاری شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و پالایشگاه اصفهان برنامه ریزی شود.

احیای اصفهان با انتقال آب از خلیج فارس؛ می‌شود یا نمی‌شود؟

اما و اگرهایی برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

اجرایی شدن این طرح هم با اما و اگر‌های بسیاری رو‌به رو بود؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که برای اجرای این پروژه، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد هزینه شده در حالی که هزینه نگهداری آن به دلیل اختلاف ارتفاع بیش از هزار و ۲۰۰ متری و نیاز به فعالیت پمپ‌های قوی و مصرف بالای برق پمپ‌ها، ده‌ها برابر اجرای آن است.

از سوی دیگر الهام آزاد نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان معتقد است که  با توجه به گسترش توسعه استان اصفهان و کم آبی این استان، یکی از راهکار‌های حل مشکل کم آبی به ویژه در صنعت، همین انتقال آب خلیج فارس است.

وی افزود: طبیعتا بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته که پروژه انتقال آب مطرح شده است، اگرچه باید ابعاد زیست محیطی پروژه و کم آبی را هم در نظر داشت تا در آینده با مشکل بزرگ‌تر مواجه نشویم.

حالا ۸ ماه از آغاز این پروژه گذشته و روند این پروژه نامعلوم است و مردم و کشاورزان اصفهان هم از این خشکسالی هم به ستوه آمده‌اند و هم ترسیده اند.

احیای اصفهان با انتقال آب از خلیج فارس؛ می‌شود یا نمی‌شود؟

به گفته احمد وحیدی وزیر کشور، طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان باید جدی دنبال شود؛ همچنین در اجرای طرح‌های انتقال آب و رفع مشکلات آب باید الگوی آمایش سرزمین مورد توجه و مبنای عمل مسئولان باشد، زیرا این الگو، تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک زاینده رود گفت: دولت با جدیت در پی حل مشکلات تأمین آب زاینده رود است تا دوره سخت خشکسالی پشت سر گذاشته شود. وزیران طرح‌های مختلفی را بررسی کرده‌اند و پیشنهاد‌هایی را هم دارند در مورد آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

مخبر معضل خشکسالی را عامل رو‌به‌رو شدن بیشتر استان‌های کشور با مشکلات دانست و گفت: رئیس جمهور در یک ماه گذشته دو بار شورای عالی آب را برگزار کرده و مشکل کمبود آب زاینده رود را دنبال می‌کند. واقعاً به دنبال حل مشکل هستیم و پیشتر با حضور میان مردم شرق اصفهان، از نزدیک وضعیت سختشان را دیده‌ام.  

 معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: با هر شکلی ممکن باشد، برای حل مشکل ۴ استان گرفتار مشکل ناشی از کم آبی زاینده رود اقدام می‌کنیم و در جلساتی که فردا برگزار می‌شود، نتیجه بررسی مسائل را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

احیای اصفهان با انتقال آب از خلیج فارس؛ می‌شود یا نمی‌شود؟

برای بررسی این پروژه باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرد تا با استاندار جدید اصفهان گفت‌وگویی داشته باشد، اما ضمن بی اطلاعی استاندار از این پروژه، پاسخ درستی هم درباره روند این طرح از سوی استاندار داده نشد!

به همین منظور باید گفت که با توجه به شرایط نامطلوب استان اصفهان و کم آبی در این استان، مسئولان باید اهتمام جدی به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان داشته باشد تا جانی دوباره به آن برگردد، مسئله‌ای که همین دیروز هم مردم اصفهان برای بازگشتش دورهمی بزرگی برگزار کردند و حدود چهار هزار نفر از کشاورزان و خانواده هایشان با تجمع در بستر رودخانه زاینده رود خواستار رسیدگی فوری به آن شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر یزدان پناه
۲۲:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام من شنیدم تکنولوژی وجود داره که میتونه از سمت جنوب بادهای بارانزا را به هر طرفی که بخواهیم روان کنند و بارندگی ایجاد کنند حت تا اصفهان و چه آبی بهتر از آب باران
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
گفتند فقط برای صنایع اونم 320 میلیون متر مکعب کفاف نمیده مصرف روز به روز فراتر میره اینا جوابگو نیست ولی باید راه اندازی بشه کم بهتر از هیچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گفتمت شیخ مهندس دکتر
سد وارونه بساز
تا غبار از دل و جان برگیری
یعنی از سطح خلیج
آب را بالا بر
وبه ایستگاه منظم
سدساز
سد وارونه بساز
همچو ایستگاه قطار
وَ سپس شیرین کن تو به پالایشگه آب
ونمک دور مریز
وَ از آن بنیه ی محکم میساز
گوش کن خنده مکن
تا نگرید وطنم
باز از غفلت و کم فکری ما
آب را جاری کن
تا زمین زنده بماند
و نفس تازه کند
فکرت زیباکن
با درایت میکوش
و توکل به خدا وبه تحقیق و به سرعت
بکن آغازه ی کار
و توکل به خدا وبه تحقیق و به سرعت
بکن آوازه ی کار
لحظه ها میگذرند
و درنگ جایز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی که ما ایرانی ها به اندازه یک لیتر اسراف نکنیم درست می‌شود همهمون میدونیم که در تمام موارد آب گاز وبرق برای اسراف در رتبه یک هستیم فقط میگیم پس کو برق واب مفتی اگر با کشور های دیگه مقایسه کنیم واقعا ارزونه اما حیف که ما،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به پول ما مفته چون پول ما تو جهان هیچ ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ی
۲۱:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آب رسانی از خلیج فارس به استان های فاقد آب و شیرین کردن آن برای مصارف کشاورزی و صنعتی چرا عملی نباشد؟ الان پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس و کارخانه آلومینیم المهدی در بندر عباس و آب شرب مصرفی درآن شهر از آب شیرین کن تأمین میشود. منابع انرژی برای این کار هم فراوان است . هم نفت و گازش را داریم و هم انرژی حورشیدی را. در امارات و عربستان کارحانه های آب شیرین کن بفور وجوددارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی بهرامی بیرگانی
۲۰:۴۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
آب ژرف تنها راه فعلی اصفهان و ایران است
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۳:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
کاش چاره ای پیدا کنن براش ما تو منطقه پرخطریم شب و روزمون شده استرس خواب نداریم .کاش آب و باز میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
به اینجا رسیدن نتیجه بی فکری و خود رایی افراد بالا دست است.
Iran (Islamic Republic of)
گل
۰۴:۰۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
ان موقع که تمام صنایع را در مناطق کویری را میانداختن اعتراضاتتان کجا بود؟ ان موقع فکر اینجاشم میکردین (اونموقع که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود). از دریاچه شمال کشور بگذرید که پاسخگو نیست همینطوریش دادنش به روسیه ..حداقل اونجا رو بیابان نکنید.اگر قراره ابرسانی بشه از اقیانوس جنوب به همه مناطق کشور بشه .بخدا مناطق شمالی خودشون مشکل اب دارن اما کوچکترین دستکاری به دریاچه هم اکوسیستمشو بهم میزنه هم کلی از جنگلهای هیرکانی از بین میره هم خاک فرسایشی میشه و درنهایت بیابان خواهد شد.روی سفید رود سد زدن و تنها ورودی اب کاسپین ولگاست که توسط روسیه کنترل میشه همینطوریش کلی ساحل عقب نشینی کرده اما جنوب به اقیانوس وسله چیزیش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام به هم وطنان گرامی مشکل کم آبی مشکل بزرگ ولی لاینحل نمی باشد علت کمی بارش واقعا چی می باشد آیا جز گناه ما انسانها نمی باشد در زمان جنگ همه ایرانیها پای کار بودند از همه اقوام و مذهبها فارس و لر ترک و بلوچ و کرد و عرب و عجم و خلاصه همه بودند جنگ هم بود این همه مشکل نداشتیم گرانی کرونا خشکسالی تحریم اختلاس و همه اینها به ناشکری و ناسپاسی بر می گرده حالا این دعوای قومیتی کنار بگزارید و از خدا بخواهید به این سرزمین که شهدای زیادی تقدیم کرده باران بباراند و در کنار آن از روشهای علمی در جهت استفاده درست و بازیافت و جلوگیری از هدر رفت و اسراف آن خودداری کنیم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
از کجا مردم را شمارش کرديد 4 هزار نفر بودند فقط هر شب اين 4هزار نفر مياند کنار پل خواجو /جمعه گذاشت بالاي50 هزار نفر اصفهاني کنار زاينده امدند
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۵:۰۲ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
باید آب دریای خزر را به خلیج فارس وصل کرد ودر این حوزه باید سرمایه گذاری کرد تا حتی دشت لوت و کویر را هم سیراب کرد کجای کاری؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۵۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام!
اگر کمی فکر کنیم و دست به نوآوری بزنیم بجای اینکه آب از خیلج فارس به اصفهان و مس سرچشمه و معدن چادرملو انتقال دهیم می توانیم با یک دیپلماسی قوی و یک طرح عالی از دریای مازندران انتقال دهیم و طرح ایران رود رو دوباره احیا کنیم و دیگه نیاز نیست برق مصرف کنیم چون خودش با ژنراتور تولید برق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر احمقانه است که آب شیرین بود رو ببری و آب شور دریا رو بیاری، البته الان ممکنه صحبت از آب شیرین کن هم بکنند اما باز احمقانه بودنش دو چندان میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۵۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام. اگرچه قیمت نهایی این آب شیرین بالا است، ولی محیط زیست تخریب نمی‌شود و در مواقع اضطراری کارگشا است.
Armenia
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
اگر الگوی مصرف را درست کنیم و فرهنگ درست مصرف کردن را بیاموزیم نه تنها اب کم نداریم میتوانیم صادر هم بکنیم .
حدود هفتاد درصد اب صرف کشاورزی بدون الگوهای مهندسی مصرف میشود که با یک کار دقیق مهندسی و حمایت دولت از صنایع تجهیزات کشاورزی هم مصرف اب کشاورزی تا ۵۰ درصد کاهش میابد که با این روش هم میتوان کشاورزی را گسترش داد هم میتوان به صنایع. که نقش اساسی در ایجاد کار پایدار در کشور است اب تخصیص داد و هم اب شرب را بصورت مطمین و پایدار داشته باشیم .بنابراین دولت باید برنامه ریزی در جهت جلوگیری از کشاورزی سنتی و همزمان با حمایت مالی و اموزشهای لازم نسبت به کشاورزی مدرن اقدام کند .نه دعوای بین استانی خواهد و مشکل صنعت و نه کشاورز.
اگر دولت ده درصد هزینه های انتقال اب را صرف کشاورزی مدرن کند برای همیشه مشکل اب کشاورزی و صنعت و شرب همزمان حل میشد .نه کشاورز نگران اینده بود و نه نیروی کار صنعت نگران تعطیلی و بیکاری.
دهها هزار ملیارد صرف انتقال اب دریا به اصفهان میشود و با این کار با از اصل مشکل غافل میشویم و ساختار کشاورزی مدرن و الگوی مصرف و فرهنگ درست مصرف کردن به فراموشی میرود و این کار که صرفا یک مسکن خواهد بود دوباره چند سال بعد به نقطه صفر خواهیم رسید .
این مشکل در بخش مصرف انرژی هم بشدت وجود دارد ولی چون فعلا نفت و گاز مانند برفهای انباشه شده سالهای قبل کوهای زاگرس در حال مصرف است ده سال دیگه باید دنبال خرید نفت و گاز و برق باشیم.
پس شاه کلید حل این معما قیام سراسری برای ترویج فرهنگ درست مصرف کردن است ،کاری که همه دنیا انرا انجام داده اند .
قیمت انرژی در کشور ما یک دهم دیگر کشورها ست ،قیمت اب هم همینطور ،اینها مسایل اصلی است که باید حل شود .فرهنگ سازی هم خود بخود ایجاد نمیشود ،باید قوانین سفت و سخت انرا پشتیبانی کند .حمایت و تشویقهای مالی در جهت درست مصرف کردن از یکطرف و مجازاتهای مالی برای بد مصرف کردن از طرف دیگر باعث ایجاد فرهنگ میشود .
باز هم به امار اگر مراجعه کنیم متوجه میشویم که چقدر خسارت فقط از ناحیه عدم فرهنگ بهره وری به کشور و یکایک افراد جامعه وارد میشود .شاید اگر مدریت بهره وری که کار نه چندان پیچیده ای است و نه هزینه انچنانی دارد بعنوان یک کار جهادی در کشور مطرح و بصورت مویرگی از خانه تا جامعه و کل کشور فراگیر میشد کشور ما با فاصله بسیار زیاد از ثروتمندترین کشورها جلودتر بود چون منابع خدادادی این کشور به هیچ کشوری داده نشده و اینقدر تراکم ثروت نهفته در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد اما فقط و فقط عدم مدیریت صحیح و نداشتن فرهنگ بهروری ما با این سیل مشکلات مواجه شده ایم
راه حل این مشکلات در مغزهای دانشمندان ما که الحمدلله به وفور هم داریم ساده و روشن است و فقط باید به انها بها داده شود و کار را به انها سپرد .نقش دولت باید به میدان اوردن دانشمندان و مهندسان و ادمهای کاربلد باشد و از تصمیمهای احساسی و شتابزده پرهیز کند.دنیای امروز دنیای دانش است و خرد پس کار را باید به دانشمند و خردمند واگذار کرد تا کوتاهترین مسیر و کم هژینه ترین و پرسوداورترین روشها را در تمام ارکان زندگی مردم تعریف کنند.
واسلام
Armenia
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
اگر الگوی مصرف را درست کنیم و فرهنگ درست مصرف کردن را بیاموزیم نه تنها اب کم نداریم میتوانیم صادر هم بکنیم .
حدود هفتاد درصد اب صرف کشاورزی بدون الگوهای مهندسی مصرف میشود که با یک کار دقیق مهندسی و حمایت دولت از صنایع تجهیزات کشاورزی هم مصرف اب کشاورزی تا ۵۰ درصد کاهش میابد که با این روش هم میتوان کشاورزی را گسترش داد هم میتوان به صنایع. که نقش اساسی در ایجاد کار پایدار در کشور است اب تخصیص داد و هم اب شرب را بصورت مطمین و پایدار داشته باشیم .بنابراین دولت باید برنامه ریزی در جهت جلوگیری از کشاورزی سنتی و همزمان با حمایت مالی و اموزشهای لازم نسبت به کشاورزی مدرن اقدام کند .نه دعوای بین استانی خواهد و مشکل صنعت و نه کشاورز.
اگر دولت ده درصد هزینه های انتقال اب را صرف کشاورزی مدرن کند برای همیشه مشکل اب کشاورزی و صنعت و شرب همزمان حل میشد .نه کشاورز نگران اینده بود و نه نیروی کار صنعت نگران تعطیلی و بیکاری.
دهها هزار ملیارد صرف انتقال اب دریا به اصفهان میشود و با این کار با از اصل مشکل غافل میشویم و ساختار کشاورزی مدرن و الگوی مصرف و فرهنگ درست مصرف کردن به فراموشی میرود و این کار که صرفا یک مسکن خواهد بود دوباره چند سال بعد به نقطه صفر خواهیم رسید .
این مشکل در بخش مصرف انرژی هم بشدت وجود دارد ولی چون فعلا نفت و گاز مانند برفهای انباشه شده سالهای قبل کوهای زاگرس در حال مصرف است ده سال دیگه باید دنبال خرید نفت و گاز و برق باشیم.
پس شاه کلید حل این معما قیام سراسری برای ترویج فرهنگ درست مصرف کردن است ،کاری که همه دنیا انرا انجام داده اند .
قیمت انرژی در کشور ما یک دهم دیگر کشورها ست ،قیمت اب هم همینطور ،اینها مسایل اصلی است که باید حل شود .فرهنگ سازی هم خود بخود ایجاد نمیشود ،باید قوانین سفت و سخت انرا پشتیبانی کند .حمایت و تشویقهای مالی در جهت درست مصرف کردن از یکطرف و مجازاتهای مالی برای بد مصرف کردن از طرف دیگر باعث ایجاد فرهنگ میشود .
باز هم به امار اگر مراجعه کنیم متوجه میشویم که چقدر خسارت فقط از ناحیه عدم فرهنگ بهره وری به کشور و یکایک افراد جامعه وارد میشود .شاید اگر مدریت بهره وری که کار نه چندان پیچیده ای است و نه هزینه انچنانی دارد بعنوان یک کار جهادی در کشور مطرح و بصورت مویرگی از خانه تا جامعه و کل کشور فراگیر میشد کشور ما با فاصله بسیار زیاد از ثروتمندترین کشورها جلودتر بود چون منابع خدادادی این کشور به هیچ کشوری داده نشده و اینقدر تراکم ثروت نهفته در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد اما فقط و فقط عدم مدیریت صحیح و نداشتن فرهنگ بهروری ما با این سیل مشکلات مواجه شده ایم
راه حل این مشکلات در مغزهای دانشمندان ما که الحمدلله به وفور هم داریم ساده و روشن است و فقط باید به انها بها داده شود و کار را به انها سپرد .نقش دولت باید به میدان اوردن دانشمندان و مهندسان و ادمهای کاربلد باشد و از تصمیمهای احساسی و شتابزده پرهیز کند.دنیای امروز دنیای دانش است و خرد پس کار را باید به دانشمند و خردمند واگذار کرد تا کوتاهترین مسیر و کم هژینه ترین و پرسوداورترین روشها را در تمام ارکان زندگی مردم تعریف کنند.
واسلام
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۳:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
این مسولین انگار میخوان کوه جابجا کنن! خودتونو گول میزنین یا مردمو؟ اگه واقعا می‌خواستین مشکل حل کنین کرده بودین. ی ذره از این دروغا تون دست بردارین. ی ذره برای خدا و اخرتتون کار انجام بدین.انتقال آب از خلیج فارس خوبه ولی برا صنعت. برای فولاد و ذرب آهن اصفهان و کارخانه های کاشی و آجر یزد. نه برای زاینده رود و شرب. آب خود استان برای خودمون بسه اگه دزدی توش نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
دقت کردید
آب، گاز، برق و... برا صنایع هست
ولی برا مردم نه
چرا؟
فقط 17 تا شهرک صنعتی داره اصفهان، فولاد، سیمان و....
شد یه تصفیه خانه بزنید؟
شد صنایع تحت فشار قرار دهید؟
شد مسیولین آب و برق و.. نداشته باشن؟
کشاورز تا زمانی که آب مجانی بگیره همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خلیج فارس هم خشک می کنید روزی می بینم با الاغ و قاطر از خلیج فارس جنس می بریم دبی به جای لنج و.... ایران رو نابود کردید
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
خلیج فارس خشک نمیشه عزیزچون به اقیانوس وآبهای آزاد راه داره نمیخواد ناراحت خشکی خلیج فارس باشید..صنایع اصفهان هم باهیچ بهانه ای نه تعطیل میشه نه منتقل میشه!!!!والسلام
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ماتاحالا فکرمیکردیم مشکل بختیاریا انتقال آب شهرهاشون به اصفهانه که خوب حق هم داشتن ولی اینجا نوشته انتقال آب خلیج فارس عزیزه من نوشته خلیج فاااااارررس پس چرا هنوز بختیاریا دادو بیدادشون بالاست؟؟؟دیگه کسی به کارون وکوهرنگ وسرچشمه زاینده رود کاری نداره چرا پس بازم ناراحتید ازانتقال آب خلیج فارس به اصفهان یزدو کرمان خلیج فارس که دیگه مال شماها نیست چتووونه هنوز!!!! چرا هنوز میگید صنایع اصفهان باید تعطیل بشه پس معلوم میشه مشکل شما چیزه دیگست نخیر صنایع اصفهان هیچوقت تعطیل یا منتقل نمیشه پابرجا میمونه چون مال کل کشوره شمام خصومت شخصیتون بااصفهان حالا حالاها حل بشو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
هر گونه برداشت آب با لوله از هر رودخانه به غیر از شرب محکومه بردن آب برای کشاورزی روی کوه واقعا عجیبه هرگز نخورد آب زمینی که بلند است آب رودخانه باید با مادی انتقال داده بشه تا همه چشمه ها و چاهها پر آب باشه برداشتن با لوله وکاشتن با سیستم قطره ای آب را بخار کرده و اکوسیستم را نابود میکند کاشتن برنج مجاورت رود منطقی است چون نشست میکنه و به رودخانه بر میگرده آب که بره رو کوه بر نمیگرده خودتون را گول نزنید چهارمحال زودتر خواهد خشکید چون ارتفاع ییشتری داره آبیاری قطره مسبب همه بدبختیهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
نمیشه اصفهان خودش آب داره از دریا ببرید یزد
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۷:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
اقایان مسئول اب از خلیج فارس برای صنایع فولاد وذوب اهن وپلایشگاه وهرچه کارخانه در اصفهان هست خوبه ولی از استان اصفهان دومیلیارد اب خارج میشود از سمیرم وفریدونشهر چرا لقمه را دور سر میچرخانید ما با انتقال اب از خلیج فارس مشکلی نداریم حوضه زاینده رود را از خود استان اصفهان ابگیری کنید برای شرب ورودخانه زایندهرود وکشاورزان وگرنه اصفهان با فرونشست عجیبی دست وپنجه نرم میکند که برای دولت بیشتر خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تونستن درخت کاشتن میتونید بکارید درخت،آب از استان خودشون هست
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
ماهم تونستیم کارخونه زدیم میتونید بزنیدکارخونه، پول ازاستان خودمون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
حوضه آبریز از اصفهان فقط رودخونه یک مقدار کمی از مسافتش از چهارمحال رد میشه با این منطق که نمیشه آب چون از استانشون رد میشه صاحب تمام و کمال اون رودخانه باشند این آب حق استان اصفهان مال حرام به خانواده هاتون ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
با تکنولوژی می شود آب دریا را به مناطق بلند تر برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آب را باید از سمت دریا به سمت کوه ها برد . نه اینکه از کوه ها به سمت دریا ببریم !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چون هر چه آب در کره زمین است بالای 90%آن در دریا های بی پایان است که همت مردان با اراده وجهادی می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ما عادت کرده ایم آب ونون بی درد سر بخوریم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آب کوه ها برای شرب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تنها راه نجات کشور از بی آبی اتصال دریای مازندران به خلیج فارس می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
لطفا دقت فرمایید هر دولتی باید برنامه ملی دنبال کند تا به هدف کلان دست یابد پس می شود بهران آب وسیل های استان گلستان و... کنترل نمود و پس از هدایت به پشت سد ها استفاده برد و شریان های آب را ایجاد نمود تا آب در دسترس دورترین مردم قرا گیرد نگزاریم آب شیرین به دریا بریزد وجلوی آن را بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام علیکم
در مسیر آب که به سمت دریا می رود از زمان های بسیار قدیم
مردم زندگی می کنند که امیدشان به این آب شیرین است گرچه با استحصال بی رویه و خارج از عرفه آن اکنون شور شده است.

این مردم و نخل ها و دام های آنها نیز موجود زنده هستند و برای ادامه حیات خود به آب نیاز دارند
مسیر طبیعی آب را کج نکنیم و طبیعت زندگی خود را به خاطر منافع خود از بین نبریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
دست درازی کردن کاره بدیه بی اجازه ابمون را بخشیدن حالا منت هم میزارن ماله خودمون را می خوایم زاینده رود مون باید باید دوباره احیا بشه اونم با آب خودش
افتااااااااااد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
حالا که اون ترامپ احمق از برجام خارج شد ما هم نباید در این قرارداد ننگین بمونیم
آب شیرین کن هسته ای بسازید مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
یک چهارم هزینه این کار رو اصفهانیا باید قبل از اجرا بدن و یک چهارم رو بعد از اجرای انتقال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ما اصفهانیها آب دریا را مستقیم با خط لوله به اصفهان منتقل ودر کارخانه ها وتولید شیلات بکار می بریم بدون تصفیه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
یه جای سالم تو این کشور باقی نذاشتن یعنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فریدن .داران .سمیرم مال کدام استان ؟چقدر بارندگی دارد ؟اب کجا میرود ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
کوههای سامان وبن را میکارن کنار رود خانه ملی هم بخوای بری پول میگیرن یا آب باز میکنن یا مزاحمت ایجاد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۵۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برای رفع اب اصفهان ، کارخانه های فولاد و ذوب اهن را تعطیل کنید یا کارخانه هارا کنار اب انتقال دهید ، بخاطر اب دوباره شاهد درگیری ها و کشته شدن شهر وندان هم استانی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۲۱:۰۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
می دونی کارخانه فولاد و ذوب آن چقدر سود داره برا کشور.می دونی. اقتصاد وابسته به این صنعته،بچه ای این حرفو میزنی،مگه مسخره بازیه که تعطیل کننن؟؟همین جوریش گرونه چه برسه تعطیل کنن و اب بهشون کم بدن ،انتقاللل بدن؟؟ اصلا می دونی چقدر هزینه ها را لازم داره برا انتقال !!!نمی دونییی؟ لطفا بدون فکر نظر نده یا نظر میدی اول فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
دست از سر خوزستان بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناصرمحرابی
۲۲:۴۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما حق آبه ی خودمون رو میخواهیم آب خلیج فارس رو بدید به کسانی که آب زاینده رود رو به ناحق فروختید و پولاش رو بالا کشیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
اصفاهانیا باد جمع کنن برن دیگه بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما در سر چشمه آب زاینده رود آب شرب نداریم اون وقت کشاورزهای اصفهانی برنج میکارن و سالی چهار بار زمینشون رو کشت میکنن
وتا وسط کویر این کشاورزی ها پیش رفته .فضای سبز اصفهان به اندازه حوزه آبی کوهرنگ فقط آب مصرف می‌کنه . صنایع بزرگ فولاد و ....که ایجاد شده همه دست به دست هم داده .
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۲۱:۱۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ولا راس میگی اصفهان اصلا از هر نظر اشتباهه برنج کاشته بشه ،متاسفانه از روش های جدید اکثرا استفاده نمی کنن اصفهانیا
Iran (Islamic Republic of)
مصلح
۲۰:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هیچ کدام از این ها نه مشکل است نه راه حل. مشکل فقط یه چیز است. افزایش بی رویه جمعیت ایران.منابع آبی جزو منابع طبیعی و محدود هستند. افزایش جمعیت یزد باعث شد این منطقه با چند هزار سال سابقه تاریخی به وارد کردن آب محتاج شود. افزایش جمعیت استان اصفهان سبب افزایش مصرف آب در صنعت و کشاورزی و بخش خانگی شد. افزایش جمعیت استان چهارمحال و بختیاری سبب شد این منطقه مرتعی و کشت دیم به باغ داری و کشاورزی بپردازد. همه این عوامل به مصرف چند برابری آب منجر شد. در سال جاری این عوامل با خشکسالی هم همراه شده. تنها راه اساسی هم مدیریت جمعیت برای آینده و برنامه ریزی است. انتقال آب دریا هم یکی دیگر از اشتباهات زیست محیطی است که قطعا عوارض سنگینی برای محیط زیست خواهد داشت.در صورت تداوم رشد جمعیت. در آینده کل منابع آبی صرف مصارف خانگی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تمام منابع ایران مال همه یایرانیان است از شرق تا غرب ازشمال تاجنوب اب نفت گاز برق همه هر کجای ایران که باشد مال تمامملت عزیزماناست انشاالاه به خوشی ازش استفاده کنیم مثل بچه ها که سره اسباب بازی دعوا میکنند اوفتاده اید به جونه هم فرهنگتا کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیر
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همه دریاچه ها را با سیاست های غلط خشک کردین رسیدیم به خشک کردن دریاها ، دریاچه ارومیه را نابود شد این همه کسی به فکرش نیست
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برادره من آبه دریا خشک نمیشه چون به اقیانوس وآبهای آزاد متصل هست شمانمیخواد ناراحته خشک شدن دریا باشی البته اگه ناراحتی اصلیت ازجای دیگه نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حتما یکی از روشهای تامین آب، شیرین کردن آب شور دریاست.ولی این آب،آب لاکچری حساب میشه.چون هزینه خیلی زیادی داره.شاید این روش برای کشورهای عربی که از یه طرف وسعت و جمعیت کمی دارن و از طرف دیگه پول زیادی دارن جواب بده ولی برای کشور بزرگ و وسیع ایران با این جمعیت و با این اوضاع خراب اقتصادی مسلما شدنی نیست.در بهترین حالت میشه از این روش برای هموطنایی که تو جزیره هایی مثل کیش و قشم و ... زندگی میکنن استفاده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
عجیبه که هیچکدوم به علت اصلی نه تنها کم آبی اصفهان بلکه کم ابی بخش های زیادی از کشور که افزایش بی رویه جمعیت و برداشت بیش از اندازه از منابع ابی کشوره اشاره نکردند
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۲۱:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
والا تو شهر ما ۲۴ ساعته مخصوصا تو تابستون تا شیره چاه هارو کشیدن تا حدی که ۲۰ روز از سال پیش و ۳۰ روز از دوسال پیش زود تر خشک شد
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۹:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
گیریم این آب هم صرف توسعه بیشتر کشاورزی و صنعت در اصفهان شد.، آخرش چی ؟!
-
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
لطفاً نظر زیر را برای مقام های مسئول ارسال فرمایید
پژوهشگران باید تجزیه آب خلیج فارس به هیدروژن و اکسیژن و سپس پمپ کردن آن به مرکز کشور را بررسی کنند، هیدروژن بعلت سبک بودن قابلیت بالا رفتن دارد(همانطور که می دانید قبلاً از آن برای صعود بالن ها استفاده می کرده اند) و پمپاژ آن به ارتفاع 1200 متری که اختلاف ارتفاع مرکز کشور با خلیج فارس است انرژی کمتری از پمپاژ آب که سنگین تر است مصرف می کند و نیز آب دریا به علت شوری یک الکترولیت است و می توان آن را با انرژی خورشید تجزیه کرد. و در ضمن لازم نیست اکسیژن حاصل از تجزیه نیز به همراه اکسیژن پمپ شود بلکه می شود آن را به کشورهای حاشیه خلیج صادر کرد. محصولات دیگری نیز از این تجزیه حاصل می شود که همه آنها مورد احتیاج صنایع ما و دیگر کشورها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ببرید برت یزد اصفهان خودش آب داره آب دریا تمام محیط زیست را بهم میریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما شغل و مسکن و اب و برق این جمعیت نمیتونید تهیه کنید بعد تو مجلس طرح افزایش جمعیت میذارید ایییی میدیران بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
گیرم با هزینه ی سرسام اور بشود که نمی شود!!! مثل اینه که استادیوم آزادی را بخواهید با شلنگ آب آبیاری کنید.
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
انشالا که میشه...شماکه باانتقال آب ازاستانهای دیگه مخالفید با انتقال آب ازخلیج فارسم مخالفید میشه بگید مشکل اصلیتون چیه ؟؟ اگه منتظرید هیچ راهی پیدا نشه جز تعطیلی یا انتقال صنایع اصفهان به کناردریا سخت دراشتباهید وبه این آرزوتون نخواهید رسید ازکینه توزی وبدخواهی برای اصفهان هم به جایی نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
وسط فیلم سینمایی مردم مسولین ،،،یک پیام بازرگانی کارشناسان محیط زیست هم نظر بدن بد نیست چ
هر چند تا بوده تصمیم سیاسیون بر کارشناسان محیط زیست برتری داشته و همیشه نظر آنها نادیده گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شوما آبی شور دریا را هم به مابرسونید ما شیرینش می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همه باهم برای نجات اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کشور اما رات با روش فیلتراسیون آب دریا را شیرین وصادر می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ان الله لا یغیروا ما بقوم" حتی یغیروا ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در هرروستا قنات باهمکاری مردم حفربشه محصولات کم اب کشت بشه گلخانه ای بیشتر استفاده میشد ابخیزداری از انزی خورشیدی بری گرمکردن گلخانه تعداد کاشت درخت بیشتر می کاشتن هرجا درخت بیشتر باشه بارانبیشتر می بارد صنایعی که درانجا اب بیشتر مصرف می کنن محیط زیست رعایت می شد تصفیه اب انجام می دادیک درصد از سودشون برای زیرساختها واب منطقه اختصاص می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هزاران نفر هستند که حاضرند در طرح انتقال آب از دریا مشا رکت کنند آبی بی پایان :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فقط یک راه حل وجود دارد : پالایش آب دریا وانتقال به تمام نقاط من حاضرم ده میلیا رد دلار سرمایه گذاری کنم ودر هر شهر مرکز تولید ماهی وشیلات راه اندازی کنم فکر همه جایش را هم کرده ام هر کس حاضر است بسمالله ...هم آب شرب هم صنعت هم کشاورزی هم شیلات در هر شهر وروستا با انتقال آب دریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
قشنگ معلومه نمیدونی ده میلیارد دلار دقیقا چقد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من آدرس برا زدن شیلات بهت میدم برو بندر عباس انقد آب هست که تا دلت بخواد شنا هم میتونی بکنی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
عمو جون چند سالته؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هم انرژی خورشیدی و هم انرژی بادی در ایران عزیز ما و هم استفاده گسترده خودروهای برقی و صنعت رباتیک در کشور ما به صرفه و بسیار کار گشاست.
در ضمن تن سالم با مردمانی سالم و هوا و آبی سالم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
انرژی اتمی برای تامین برق آب شیرین کنها و پمپهای آب نیازه. البته شاید بشه بخشی از این انرژی رو از برق خورشیدی تامین کرد ولی چون دائمی نیست بهتره روی انرژی اتمی بیشتر فکر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
انرژی خورشیدی و بادی در کشور ما شک نکن که به صرفه است البته با ساخت پنلهای خورشیدی و داشتن کار خانجات فراوان تولید این پنلها در کشورمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من موندم چرا تمام کارخانجات وصنعت های که به آب احتیاج دارن تو اصفهان قرار داره لااقل چند تا شو تو این استان های لر نشین وعرب نشین می‌دادید تا خودشون تولید کنند و تمام سودش برای یه استان نباشه واین بد بخت های که منابع ابی شون رو بردین بدون کشاورزی شدن تو شهر های دیگه کارگری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
منابع آبی لر نشین و زاگرس نشین مهربون،بیابان منابع آبی ندارد،نازنین.
همه را قاطی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سودش توجیب دولته نه مردم استان تاز این استانهای همجوار نصفشون تو اصفهان شغل خونه زندگی دارن وتوی زادگاهشون باغ و ویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خواهشی که از دوستان دارم در اظهار نظر رعایت انصاف کنند و به هم وطن خودشون توهین نکنند، مردم تمامی استان ها حق استفاده از منابع را دارند، و همه باید در کنار هم بایستند، خواهشی که دارم فراموش نکنیم که بیشترین شهید جنگ از اصفهان هست، بنابراین طماع نامیدن اونها دور از ادب هست! همچنین فراموش نکنیم اگر جریان طبیعی زاینده رود قطع نمی شد و تالاب گاوخونی پر از آب بود اونوقت قنات های یزد نیز آب داشت و آنها هم بحران آب نداشتند، فراموش نکنیم همین الان قبر بسیاری از بزرگان ایل بختیاری مثل بی بی مریم در اصفهان است و بخش عمده ای از شاغلان ذوب آهن و فولاد از استان چهار محال هستند! پیوند این چهار استان که به نوعی هم فرهنگ هستند فراتر از این حرف هاست، این از بی درایتی مسئولان است که فکری نمی کنند و چون راهکاری ندارند مسبب مشکلات خوزستان را چهارمحال و اصفهان و مسبب مشکلات اصفهان را یزد معرفی می کنند! مسبب کم آبی کشاورز را فولاد، مسبب قطعی آب خانگی را کشاورز معرفی می کنند! با نگاه به آمار می توان لهمید مسبب اصلی کیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهانی ها خیلی پرو هستند هم صنعت میخوان و هم کشاورزی! بقیع جای کشور هم باید وایسن اونا رو نگاه کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دقیقا همین کار رو خوزستانی‌ها هم یاد گرفتن بابا از جون ما بختیاریها چی میخواین ،هم صنعت و هم کشاورزی و هم دامداری و هم رشد و گسترش شهرها آنهم در بیابان و هم جاری شده هزاران کیلومتری رودها در ☀️ آفتاب و خاک سوزان بیابان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۲۳:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خودت پررویی بی ادب
آثار باستانی اصفهان داره نابود میشه و خونه ها نشست پیدا کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خودتی پررو
آثار باستانی اصفهان داره نابود میشه زمین و خونه ها نشست پیدا کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
پر رو تر از آدم نادان خودش وقتی از هیچ جا خبر نداری یعنی نادانی پس اول سطح آگاهی خودت را بالا ببر بعد نظر بده آب حق اصفهانه تا 45 سال پیش چهار محال بختیاری جزیی از اصفهان بود حق آبه زاینده رود از زمان شیخ بهایی تابحال پرداخت شده خاتمی آبرا چهار محال برد برای گلخانه های یزد که از صادراتش خدا تومان بهره ببره حالا برو بپرس پرو. وخود خواه و پر توقع و افهم کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
ادب داشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جالب است تا همین سال ۹۳ تمام مردم ایران می گفتند چهارمحال چی داره ، همش کوه با مردمی پشت کوه،بنازمت که خوب عزمتت را به رخ ایران کشیدی و همه فهمیدن اگر یه سال بارندگی نداشته باشی ایران چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز مردم کوهستانهای ایران و شهرها و روستاهای البرز نوین و زاگرس متمدنند که برای کشور عزیزمان همانند ستونها و سازه های مستحکمند و همانند پدافند غیر عاملند.
بختیاری و زاگرس مرکزی و رودها و چشمه هایش نگین‌های رشته کوه زاگرسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تمام جمعیت اصفهان پر شده از خوزستانی و لر و بختیاری اگر اصفهان بد است و آب چرا میخواهد برای چی خود همین ها نمیرن تو شهر هاشون بعد هم ازاصفهان بد میگند خوب برید از اصفهان
Germany
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جنگ جهانی سوم جنگ برای آب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جنگ نادانی و تنبلی جنگ جهانی سومه،با تلاش میشه از آب دریاها هم طلا گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
انشاالله نمیشود چون آبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهانی ها خودشون شکل توهینن الهی به خواب دشمن هم نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مواظب حرف زدنت باش
اگه اصفهانی ها بد هستن چرا اینقدر مهاجر داره اصفهان
مقصر خود اصفهانی ها هستن که بیش از اندازه متانت دارن
مهاجرها اومدن وجا برای خود اصفهانی هانیست تازه بدشونم میگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آدرس بده بیام ببینمت جیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب را مفتی میدیم بهمون برق با قبض نجومی میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به جهنم که شرایط بحرانی دارید هر بلایی سرتون میاد حقتونع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
زمین گرده رفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هههههههه،جالب بود واقعاً غوطه‌ور.اصفهان کی آب داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فعلا که نصف جهانه دایی جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ببینید چطوری دارن بین استان ها تفرقه میندازن
چهارمحال و خورستان شدن دشمن اصفهان و میگن آب ما داره میره اصفهان
اصفهانی داره میگه آب ما داره میره یزد
لرستانی میگه آبمون داره میره قم
هیچکی هم به اصل قضیه فکر نمیکنه که مدیریت منابع آب توی کشور ما مثل مدیریت بقیه حوزه ها کشکیه و دست یه عده آدم بیسواد قرار داره.
آقایون یه بار نمیان الگوی کشت تعریف کنن با توجه به حجم آب های ذخیره شده، میزان بارندگی سالانه و میزان خشکسالی برای هر استان که کسی تو دل کویر برنج و هندونه نکاره
آقایون ی بار به خودشون نمیگن نتیجه این پروژه های انتقال آب خالی شدن سفره های زیر زمینیه. ی بار نمیگن تغییر جغرافیای هر منطقه پیامدهای غیر قابل جبرانی داره
آقایون ی بار به مغز معیوبشون نمیرسه که آب شرب و غیر شرب رو باید جداسازی کرد
آقایون ی بار نمیان حساب کنن که کشور چقدر محتاج افزایش تسفیه خانه هاست برای جلوگیری از هدر رفت آب
آقایون کشورای دیگه رو نمیبینن که چطور حتی آب دریا رو میشه شیرین سازی کرد
آقایون یاد نمیگیرن که چطور میشه با بارور کردن ابرها توی سال های کم بارش مشکل خشکسالی رو کمتر کرد
آقایون نمیبینن که کشورای توسعه یافته دنیا دارن به سمت انرژی های نو میرن به جای اینکه برقشون رو از نیروگاه های برق آبی تامین کنن
آقایون ی بار به خودشون نمیگن این همه آبی که داره توی صنایع استفاده میشه چرا نباید کنترلی روش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
گندم ایران رادریابید که به برکت حکومت آخوندها، وارد کننده شدیم وروسیه کمونیست، افسار گندم مارا دردست گرفت، وازفردا دلالان وسلطانهای دولتی مانند خودرو سازان افسار واردات وفروش گندم را با قیمت نجومی دردست می گیرند ونان مردم راآجر می کنند!؟!! نگید که مردم نفهمیدند!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به برکت همین نظام و آخوندها و کشاورزان عزیز ما بعد از انقلاب در سالهایی در گندم خودکفا و صادرات هم داشتیم.از روی عقل و آمار حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
لقمه ساده است !!! آب دریا را پالایش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آفرین کاری که اکثر کشور ها کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب از اصفهانی ها نیست حرف مفت نزن از صدقه سر مردم چهارمحال و بختیاری آدم‌شدید آب خوردن دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما چند سالتونه؟؟
تا اونجایی که ما میدونیم و تو تاریخ نوشته پل خواجو و ...... دوره صفویه ساخته شده روی زاینده رود
یه طوری حرف میزنی انگار این آب ۱۰ ساله داره میاد اصفهان نه دادا اون موقعی هم که هفت نسل پیش ما هم به دنیا نیامده بودن هم این رود بوده پس ربطی به مردم این استان و اون قوم و این قوم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
اگر اصفهان بد است چرا همه تون امدید اصفهان
میدونید چرا اصفهان نابود شد چون خوزستان و لرو بختیاری پر شده اماتهران ک ترک ها هستن آباد شده برید از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برو بابا
United States of America
رضا
۰۰:۵۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
قدمت حمام عمومی های اصفهان تا ۱۰۰۰ ساله برو ببین چند ساله با حمام اشنا شدی چند وقته دزدی رو کنار گذاشتی
Romania
الیا
۱۶:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دور کارون و دز رو خط قرمز بکشین از هر جا خواستین آب بیارین..نمیدونم صفویه چرا وسط بیابان شهر ساختن خبر مرگشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
یه ذره تاریخ اگه خونده بودی میفهمیدی این شهر از زمان امپراطوری ماد و هخامنشی وجود داشته و ساخته دست صفویه نیست فقط زمان صفویه پایتخت شد و بهش رسیدن همین حالا اگه با هخامنشی ها هم مشکل داری دیگه مشکل خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برو تاریخ بخون اصفهان زمان هخامنشیان شهر سپاهان بوده است صفویه اومدن اصفهان که به جنوب گشور تسلط کافی داشته باشن این چهار محال بختیاری است که قدمت شهر و استانشان حدود 200 سال بیشتر نیست چون که همه قبایل لر عشایر بودند وییلاق قشلاق میرفتن
Iran (Islamic Republic of)
م ر
۱۲:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اصفهان چند دوره فقط پایتخت ایران بوده و دوره صفویه آخرین دوره ای هست که اصفهان پایتخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خوب اگر چهارمحال و بختیاری درخت نکاره سیل میاد ما میدونیم چرا درخت میکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آخه کجا اصفهانی ها مظلومن همه آب چهارمحال و بختیاری ها رو بردن ادعای مالکیت آب هم دارن چهارمحال و بختیاری بیچاره آب نداره دیگه این استان پنج استان را آبرسانی میکرد حالا از حق خودش از این آب محروم شده انصاف هم خوب چیزیه به جای اینکه ما تظاهرات کنیم اصفهانی ها تظاهرات میکننددنیا برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما امسال برای باغ انگوری که ۷ یا ۸ کرت است حدود ۲ میلیون تومن آب از روستای مجاور خریدیم فقط برای اینکه خشک نشود
United States of America
محمد
۰۰:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
والا نه آب رو خواستیم نه خودتون رو از صنایع و شهر اصفهان برید دهاتتون ک جز مصیبت برا اصفهان نداشتید تهران رو ترک ها تبریز کردند بهشت شما کردید مواد فروشی و دزدی و فساد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۶:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بهترین پدافند ساختن شهرها و روستاها و کارخانجات و صنایع در کوهستانها و و ساخت و ساز و آبادانی در دل رشته کوههای البرز و زاگرس است که بهترین نوع پدافند غیرعامل و هم از نظر آمایش سرزمین کار بسیار درستی است.
ریختن و اسراف رودها در خاک سوزان بیابان نوعی دیوانگی و کج فهمی و بی منطقی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تورو جان هر کی دوست داری بیخیال البرز بشین تهرانی ها همین که خودشون میان شمال کلی به طبیعت آسیب میزنن ، حالا کم مونده بیان کارخونه تو کوه های البرز بزنن و گند بزنن تو اکوسیستم محیط زیست و حیاط وحش.
اون پدافند هم بدرد هیچ کس نمیخوره ، قدیم شاید کاربردی بوده باشه ولی با تکنولوژی الان و موشک های نقطه زن این پدافند طبیعی بدرد هیچ چیزی نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه سود..علت این همه مشکلات آبی کشور بکار گیری مدیران ناآگاه و غیر متخصص در این امر مهم در 40 سال اخیر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آیا منطقی است که کوهستانهای سرسبز خشک و بیابانی آباد شود؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خلیج فارس تو کوهستانه؟ تو عمرت یه کتاب جغرافیا دیدی؟ انتقال آب خلیج فارس چه ربطی به مناطق کوهستانی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو حالا همه آب را از خلیج فارس و دریای عمان پالایش می‌کنی یا کوهستانها را خشک و یا از کوهستانها غارت میکنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اعتراض تنها و تنها مخصوص مردمان بختیاری است که منابع آبیشان را استانهای همجوار با اشتهای سیری ناپذیر غارت کردند،بیخود میکنند کسانی که بخواهند آرامش و امنیت کشور ما را با مافیای بیابان و لابیگری بیابان و هوچیگری و آشوب به هم بزنند .
قرنهاست بختیاری سخاوتمند چه توسط شاهان وطن فروش و وابسته و چه شاهان دیکتاتور و شاهان کودتا غارت شده حال تنها خواسته ما داشتن حوزه مستقل آبی و برقراری عدالت اسلامی و عدالت علی در داشتن حوزه مبدا و منشأ و سرچشمه و بالا دست است.
اینکه خاک تشنه بیابان همچون اژدهای هفت سر هر آنچه رود و رودخانه و سرچشمه و چشمه است را ببلعد و بخشکاند و باز هم اشتهای این اژدهای بیابانها سیری ناپذیر باشد در هیچ فرهنگ و دین و آیین و عقل و منطق و فهم و پرکی پذیرفتنی نیست.
بختیاری با داشتن آب و برق و نفت و گاز و مردمی دیندار و وطن پرست مظلوم و محروم است و با این روند مافیا و لابی بیابان حتما سبب خشکی و نابودی محیط زاگرس و مخصوصا طبیعت زاگرس مرکزی خواهد شد.
مرگ زاگرس همان مرگ بیابانها را هم در پی دارد .
پس برای ماندگار بودن پروژه ها و به یادگار ماندن و توسعه پایدار ، بهترین گزینه ها شیرین سازی از دریاها برای صنعت و کشاورزی می‌توانند باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هیچ کاری نشد نداره برادر
به تمام جنوب و مرکز ایران باید آب از خلیج فارس منتقل بشه

یه طرح جامع و ایجاد همزمان صدها شرکت داوطلب مردمی بایه حرکت جهادی لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب قم هم شور بود ولی دستور کاشت خیار شور دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما نیاز به ده ها پالایشگاه متوسط در کنار دریا داریم تا آب تصفیه شده به همه نقاط کشور از جمله سد ها برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در مناطق خشک باید انتقال و استحصال آب از طریق قنات انجام شود و بس. بقیه راه ها فقط باعث تخریب بیشتر محیط زیست و خشکی بیشتر در آینده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سال هاست به دلیل اینکه استفاده از قنات ها باعث خشکی آب های زیرزمینی ، نشست زمین و هزار تا مشکل دیگه منسوخ شده، بعد شما پیشنهاد قنات میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فقط آب خلیج فارس کاری راحت ومادام العمر وتمام نشدنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من تمام هزینه انتقال آب دریا را تضمین می کنم آب پالایش شده وشیرین
Iran (Islamic Republic of)
کرفسی
۱۶:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من حاضرم 5 پالایشگاه آب از خرمشهر تا چابهار بسازم وآب شیرین برای 5 استان را تضمین کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما اصفهانی های اصیل با اعتقاد به اینکه جناب اقای رئیسی متواضعانه وخالصانه فقط برای رضای خدا کار می کندجدای از گردهمایی کشاورزان هستیم وسعی می کنیم به پاس خون شهدا کاری نکنیم که دشمنان جمهوری اسلامی سوئ استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کشاورزها هم کاری نکرند که ضد انقلاب و وطنفروشا سو استفاده کنند. اتفاقا خودشون تامین امنیت کردند و تو دهن فرصت طلبهایی زدند که دنبال ماهیگیری از آب گل آلود بودند. در مورد تجمع اعتراضی هم اگه مشکل توسط دولت قابل رفع نیست میشه یا دلیل و مدرک و ارقام باهاشو صحبت کرد و دنبال ایجاد شغل دیگه‌ای برای کشاورزهای بیکار شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
طرح پالایشگاه آب توسط بخش خصوصی در کنار عمان وخلیج فارس اجرایی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تنها راه انتقال آب از دریاست که در مسیر صد ها شهر وروستا هم برخوردار می شوند درست مثل انتقال گاز ونفت ......
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با این صنایع و کارخانجات بزرگ و عظیم و آب بر احداث شده در بیابانها و اینهمه درآمد و ثروت این کارخانجات بهترین روش انتقال آب از خلیج فارس است.
در بلند مدت حتما این هزینه ها مقرون به صرفه و اقتصادی است.ضمنا طرحهایی پایدار و ماندگار خواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
باید استانهای بیابانی بفهمند که نه کارون از خوزستان و نه زاینده رود از اصفهان سرچشمه می‌گیرند ،هر دو از جایی بنام بختیاری سرچشمه می‌گیرند که سزاوار حوزه آبی مستقل برای جلوگیری از خشکاندن و نابود کردن محیط زیست زاگرس و همچنین مدیریت این رودهاست.
زیاده خواهی و مافیایی آب سبب نشود که گستاخی را به حدی برسانند که طبیعت زاگرس را خشک و بیابانی و بیابان را آباد کنند .
از هر نظر و اینکه استان چهارمحال و بختیاری تنها رود بلند مرکزی ایران و تنها رود طویل ایران از آنجا سرچشمه می‌گیرند ،مهم است و از نظر مرکزیت و پدافند غیر عامل بودن زاگرس بختیاری و زاگرس مرکزی طمع ورزی بیش از اندازه و زیاده خواهی بیش از سهم به ضرر متنها منطقه بختیاری و استانهای بیابانی که به ضرر کشور و توان ملی ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
برادر من تمام منابع کشور مال مردم کشور هست که باید به عدالت همه از اون استفاده کنند، این چه استدلالی هست شما میارید! آیا می پذیرید در سرمای زمستان چهارمحال، مردم بوشهر گاز را روی شما و بقیه کشور قطع کنند و بگند گاز مال ماست! و شما مجبور بشی با سوزوندن بلوط های زاگرس گرم بشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
قطع کنند ،مگر در گذشته چه کار می کردیم کودهای دامی می سوزاندیم پول هم نمی دادیم ،چهارمحال و بختیاری تراکم دامش ۴ برابر کشور است ،زمانی که گاز آمد(۲۰ سال پیش) فضولات دامی زیاد بود می دادیمشون به کرمان برای اینکه خاک شون رابرای پسته پوک می کرد،از اون طرف هم رفسنجانی آب چهارمحال را براشون برد،الان آنهاسرمایه دار هستند و درآمد میلیاردی در سال دارن ،ما هم در حالی که یک پسته نمی تونیم بخریم بهشون نگاه می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان پر از بختیاریه. تو همون صنایع فولاد و ذوب آهن کلی کارگر و مهندس از چهارمهال بختیاری، خوزستان و استانهای دیگه کار می‌کنند. مردم ایران اینقدر با هم قاطی شدند اصلا این حرفهایی که شما میزنی خنده داره. مثل اینه که اصفهانیها بگند ما آب خوردن نداریم و رودخونه خشک شده و بعد همه بختیاریها رو از اصفهان اخراج کنند. اصلا فکر کردن به چنین چیزهایی مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
جناب بختیاری حرص نخور شما ،دولت تصمیم گیرنده است،نه شما،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
شما هم بفهم که گاز از خوزستان سرچمه میگیره و خیلی چیزها مانند ۲۵۰ هزار شهید بزرگ از اصفهان و تمام ایران سرچشمه میگیره بفهم که مردی از دیار کرمان مانند سردار سلیمانی واز نجف آباد مثل حججی سر چشمه میگیره که تو دور منابع ملی مرز بکشی وببری کوه را بکاری و دور رودخانه را شخصی کنی تا مردم بخاطر نشستن لب رودخانه ملی به امثال تو پول بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بابا چرا نمیفهمید مگر آب که به صورت برف وباران از آسمان توجه کن از آسمان میبارد مال شماست برکت ونعمت خدا دادی است آقا یا خانم بختیاری بفهم زیر خاکی یا گنج.داخل خاک که نیست که توی کله همه شماها فرو کرده اند که مالک آب بختیاری است
United States of America
رضا
۰۰:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
چرا نمیمانید استان خودتون رو آباد کنید صنایع اصفهان و خوزستان رو خالی کنید برگردید اب هم ندید به کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
وقتی میشه از عمق زمین نفت را استخراج کرد وپالایش !!!! آیا نمی شود آب دریا ها را که روی زمین پیداست ونیاز به حفاری ندارد پالایش کرد ؟!؟!یکی از حرکت های جهادی پالایش آب دریاست کشور امارات که خاک را از ما می برد چگونه پالایشگاه های آب دارد و آب صادر می کند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کاملا" درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
پالایشگاه آب ناز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نیروگاه هسته ای لازم است تا اب راتصفیه کند . منتها چندین نیروگاه های کو چک باید بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
امارات مگر نیروگاه هسته ای دارد با کتری هم می شود آب را پالایش کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مشکل اصفهان عدم مدیریت منابع ابه گفتین اصفهان استان کویری ولی نگفتین چراهرسال ذوب اهن گسترش پیدامیکنه نگفتین چطوربالابی گری طرح فولاداز بندرعباس انتقال میداکرد اصفهان نگفتین استان کویری چرا برنج‌کاری و هندونه کاری میشه نگفتین چطور کشاورزی چهارمحال بخاطر اصفهان تعطیل مبشه تا اب بیاد ذوب اهن و فقطیک بار تومدارخنک کننده قرابگیره درصورتی که کل دنیا بالای۲۰ باراب واسه خنک کردن سیستم برمیگرده تومدار ازیه طرف صنعت گشترش میدین ازیه طرف باعث مهاجرت به سمت اصفهان شدین ازیه طرف دنبال قاتل بروسلی میگردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سوال چرا ذوب آهن اصفهان آب داره کشاورز نداره؟؟؟ جوی آب ذوب آهن از کجا تامین می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چون ذوب آهن و فولاد ۳ درصد آب زاینده رود را مصرف می کنند و کلیه صنایع از بالادست تا پایین دست حدود ۱۰ درصد آب زاینده رود را مصرف می کنند و ده درصد هم سهم شرب و حدود ۸۰ درصد سهم کشاورزی است! یعنی الان ذوب آهن و فولاد را با خاک یکی کنید فقط ۳ درصد شرایط آبی بهتر خواهد شد!!! ضمن اینکه با طرح های آبی در فولاد، هم اکنون ۳۰ درصد آب مصرفی فولاد از تصفیه پساب شهرهای اطراف مثل مبارکه و صفائیه تامین می شود!
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۱۶:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مسولین و مردم اصفهان لطفا روی اب کارون حساب باز نکنید واقعا همه دنیا دید که چه بلایی سر مردم اومد چندماه پیش بخاطر همین مسایل.

دلت باید باید باید کاری کنه که همه راضی باشن میتونن از خلیج فارس اب زاینده رود رو تامین کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کارون و زاینده رود هر دو از چهار محال و بختیاریند و از این استان سرچشمه می‌گیرند بفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دریا را هم بریزن توشکم اصفهانیها دنبال اقیانوس ها میگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی مراقب حرف زدنت باش..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهانی ها فقط دنبال عدالت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اینقدر به اصفهانیها حسودی نکن. همین صنعت گرا و مدیرا و مهندسای اصفهان نبودند باید میرفتید غاز میچروندید. از دفاع در جنگ تحمیلی ۸ ساله بگیر تا گسترش صنعت و تحقیقات و پژوهشهای علمی و هسته‌ای و .. همه پر از اصفهانیهایه که بجای نشستن و حسودی کردن به دیگران آستین بالا زدند و کار کردند. در ضمن یه نگاه به کل مصرف آب استان اصفهان بنداز و بعد با جایی مثل خوزستان مقایسه کن تا بفهمی مصرف آب اصفهان در برابر خیلی از مناطق دیگه کشور کمتره. این چند سال هم که دیگه از آب و زاینده رود و کشاورزی و حتی آب شرب درست حسابی خبری نیست. اصفهان اگه مصرف آب زیاد داشت الان زمینها دچار نشست نمیشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خداوکیلی پاشو بیا تو زاینده رود اگه یه قطره آب دیدی بعد درمورد دریا و اقیانوس حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بیا بریز اگه میتون حرفی بزن که حداقل ده درصد عرضه انجام دادنش را داشته باشی
United States of America
محمد
۰۱:۰۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بحث لیاقت و تلاش هست نه مفت خور و آماده خور مثل تو اصفهان اتدازه ده استان مالیات میده دولت فقط توریست براش کافیه پس دق کن از حسادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمد ، تمامشون دارن از اصفهان نون در میارن ولی میگن چرا اب ما میره اصفهان
۰۱:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تمام‌شون داره از اصفهان نون در میارن ولی میگن چرا اب میره اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دولت فرصت داشت به مشکلات آذربایجان هم برسن. مشکل دریاچه و مشکلات دو هزار زمین واگذاری اداره کشاورزی که حتی سند بنام صادر گردیده و الان بنیاد باصطلاح مستضعفان که دست داشته روش و غیر قانونی مردم و مالکین رو آواره کردن و اداره محترم کشاورزی ابراز میکنن زور دادگاه به بنیاد نمی‌رسد تکلیف چیست!؟؟؟ ؟
تا مردم تجمع نکنن و دادشون بلند نشه کسی نیس به داد ملت برسه؟ ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با این کار پرورش ماهی و میگو هم چند برابر میشه
۱۲
آخرین اخبار