رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: حمل گوشت مرغ باید در شرایط دمایی مناسب انجام شود تا امکان رشد باکتری وجود نداشته باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: وظیفه اصلی دامپزشکی تضمین سلامت انواع فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مردم است که در این زمینه با تمام توان بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و خودرو‌های حمل، نظارت می‌شود.

او افزود: محصولات گوشتی تازه باید با استفاده از کامیون‌های یخچال دار از کشتارگاه‌ها و مراکز فرآوری به توزیع کنندگان ارسال و سپس در یخچال مغازه‌ها قرار داده شوند و برای تضمین کیفیت محصولات گوشتی تازه، مدت زمان حمل از تولید کننده تا مصرف کننده نهایی تا حد ممکن باید کوتاه باشد.

بماندشتی بیان داشت: مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌های طیور، موظف هستند برای خودرو‌های حمل مرغ، مجوز بهداشتی _ قرنظینه‌ای به مقصد شهرستان مورد نظر صادر کنند و مراکز عرضه در مقصد مجوز را دریافت و به دامپزشکی شهرستان تحویل بدهند.

او افزود: تمام خودرو‌های حمل گوشت مرغ باید دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی و همچنین بغل نویسی کامل و خوانا باشند و رعایت موازین بهداشت فردی و کارت بهداشتی معتبر راننده و نیز تهیه ملزومات حمل بهداشتی نظیر سبد، پالت و ... الزامی است همچنین رانندگان باید از لحاظ تامین برودت و سیستم سرمایشی خودروی خود قبل از بارگیری اطمینان کامل داشته باشند.

بماندشتی گفت: خودروی شخصی و وانت‌های حمل غیر مجاز که اقدام به حمل می‌کنند در صورت مشاهده با آنان برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار