صادقی گفت: تنها پایگاه مرجعی که می‌تواند به ما در کمک رسانی به خانواده محروم و نیازمند کمک کند مساجد هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در شهر کرمان حدود ۸ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که بیش از ۶۰ درصد این خانواده‌ها سرپرست خانواده زنان هستند و عمده این خانم‌ها به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

او بابیان اینکه افرادی که مددجوی کمیته امداد می‌شوند شرایط سخت اقتصادی دارند و بدون سرپناه و منبع درآمد هستند افزود: این افراد به دلیل مشکلات مالی تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

صادقی تصریح کرد: یک زن سرپرست خانواده در شهر کرمان بدون سرپناه و نداشتن منبع درآمد که اگر بیماری و همچنین فرزند دانش‌آموز و دانشجو نیز داشته باشد شدید در معرض آسیب قرار دارد که باید موردحمایت قرار گیرد.

اوبیان کرد: تنها پایگاه مرجعی که می‌تواند به ما در کمک رسانی به خانواده محروم و نیازمند کمک کند مساجد هستند.

صادقی به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با کمک این نهاد با محوریت مساجد اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام به‌منظور واگذاری کار مردم به خود مردم از طریق پایگاه‌های مساجد انجام می‌شود.

او اظهار داشت: خیلی از مساجد شهر کرمان که مراکز نیکوکاری در آن‌ها راه‌اندازی شده همکاری خوبی با این نهاد درزمینه کمک به نیازمندان داشته‌اند.

صادقی بابیان اینکه موضوع دیگری که در استان دنبال می‌کنیم بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار است گفت: نگاه ما بر این است برای زنان سرپرست خانوار در حد وسع وتوانشان منبع درآمدی با راه‌اندازی مشاغل خانگی برای آن‌ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.