رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به قرار داشتن کشور روی کمربند زلزله، تا پایان سال ۱۴۱۰ همه خانه‏‌های روستایی مقاوم‎‌سازی می‏‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به قرار داشتن کشور روی کمربند زلزله براساس برنامه‎‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۱۰ همه خانه‏‌های روستایی مقاوم‎‌سازی می‏‌شوند و در این برنامه مقرر شده است سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شوند.

او افزود: زلزله در همه کشور امکان وقوع دارد و چنانچه یک نفر هم در زلزله‌‏ای کشته شود زیاد است از این رو باید همگان برای سرعت‌بخشی در روند نوسازی واحد‌های مسکونی روستاییان تلاش کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین عنوان کرد: به‌زودی در شورای عالی مسکن سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‎‌یابد. کارمزد این تسهیلات ۵ درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و با هدف تسهیل در پرداخت این نوع تسهیلات ضمانت آن نیز سفته زنجیره‌‎ای سه نفره تعیین شده است.

نیکزاد گفت: با این شرایط سنگ‌اندازی برخی از بانک‌‎ها در پرداخت تسهیلات مصوب معنی و مفهومی ندارد.

مدیرکل پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر هم بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ خدمت جدیدی در حوزه بنیاد مسکن آغاز شد به طوری که در یک سال اقدام به ساخت ۷۸ زمین چمن مصنوعی در روستا‌ها شد.

حمید حیدری بریدی افزود: توقع مسئولان استان بوشهر نیز از بنیاد مسکن بسیار بالا بود و در سال دوم با پای کار آمدن کارکنان، همه روستا‌های بالای ۵۰۰ خانوار استان از زمین چمن مصنوعی برخوردار شدند و در سال سوم نیز برای ساخت بوستان امید در روستا‌ها اقدام شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در ابتدای کار فضای سبز روستا‌های استان بوشهر ۶۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع بود که اکنون به ۶۰۹ هزار مترمربع رسیده است.

مدیرکل پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در کنار این طرح‌ها برای ساخت ۲۰۰ زمین والیبال در روستا‌های استان هم اقدام شد.

در این مراسم با تجلیل از حمید حیدری بریدی، علیرضا مقدم به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی شد.

مقدم در سخنانی گفت: امروز تاکید زیادی بر مدیریت جهادی است، اما بنیاد مسکن از همان ابتدا با نفس قدسی امام راحل ساختاری جهادی داشته است تا بتواند در خدمت رسانی به مردم نهایت نقش آفرینی داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.