لطیفی از آمادگی رسانه استانی به منظور برنامه سازی مشترک با اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای تبلیغ و معرفی گسترده آثار تاریخی و صنایع دستی خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی که با ذوق و هنر اصیل خالق خود همراه است همواره توانسته راز‌هایی را با خود به نسل‌های آینده منتقل کند، گفت: پیوند بین گردشگری و رسانه، رابطه‌ای تنگاتنگ با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و نقش بی بدیلی که رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های فرهنگی در تصویرسازی از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای مردم دنیا دارند، پرداختن به مطالعه در زمینه رسانه و گردشگری را ضروری می‌کند.

 او افزود: معرفی قابلیت ها، توانمندی ها، جاذبه‌ها و امکانات مختلف گردشگری کشور به مخاطبان داخلی و خارجی از اهم امور است چون گردشگران به دنبال مقاصد جدید برای گذران اوقات فراغت خود هستند و رسانه‌ها با ایفای نقش مؤثر از جوانب مختلف، طلایه داران این جنبش به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان بااشاره به قابلیت‌های بالقوه استان زنجان در این خصوص گفت: پیشنهاد ثبت جهانی حسینیه اعظم زنجان به عنوان میراث معنوی، محوطه سازی و تصحیح راه‌های دسترسی به مجموعه‌های فاخر تاریخی مانند گنبد سلطانیه، بقعه ملاحسن کاشی و چلبی اوغلی، غار کتله خور گرماب و سایر ابنیه تاریخی زمینه ساز رشد صنعت گردشگری و اشتغال مولد خواهد بود.

لطیفی از آمادگی رسانه استانی به منظور برنامه سازی مشترک با اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای تبلیغ و معرفی گسترده آثار تاریخی و صنایع دستی خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان هم گفت: رسانه‌های جمعی و به ویژه تلویزیون، به واسطه قابلیت‌ها و کارکردهایی چون اطلاع رسانی، آموزش، سرگرم سازی، اقناع، تبلیغ، بسیج عمومی و فرهنگ سازی می‌تواند نقش بی بدیلی در صنعت گردشگری ایفا کند.


ارجمند بابیان اینکه نیازسنجی، ترغیب و اقناع، آگاه سازی، ارتباطات مؤثر و بهره گیری از فناوری‌های نوین در حوزه رسانه عامل قرار گرفتن بسیاری از کشور‌ها در زمره برترین‌ها در زمینه جذب گردشگر در جهان است، ادامه داد: تصویرسازی از امکانات، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گوناگون یک کشور یا یک مکان است که فرد را به دیدن آن ترغیب می‌کند که این امر جز در گستره فعالیت‌های رسانه‌ها جای نمی‌گیرد و بر این اساس تقویت نقش رسانه و کارکرد‌های آن در توسعه حوزه‌های گوناگون گردشگری ضرورت می‌یابد.

او از برگزاری نمایشگاه اشیاء و ابزار‌هایی که در معدن نمک چهرآباد زنجان یافت شده است، در موزه معدن‌شناسی بوخوم آلمان خبر داد و گفت:گروه برگزاری نمایشگاه بوخوم برای معرفی ویژگی‌های بی‌نظیر پروژه مشترک خود با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، یافته‌های علمی کارشناسان باستان‌شناس را به نمایش گذاشته‌اند و پیگیر همکاری‌های آتی با کشور اتریش در این خصوص هستیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.