گلوبال تایمز نوشت:

استرالیا در صورت مداخله در موضوع تایوان باید منتظر قربانی شدن سربازانش باشد

روزنامه گلوبال تایمز نوشت ارتش استرالیا در صورت مداخله در امور چین و تایوان بهتر است آماده باشد تا سربازان خود را قربانی یک حمله متقابل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، روزنامه گلوبال تایمز وابسته به دولت چین نوشت اگر ارتش استرالیا در روابط پکن با تایپه مداخله کند، بهتر است آماده باشد تا سربازان خود را قربانی یک حمله متقابل کند.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، متعهد شد که اگر آمریکا تصمیم بگیرد بر سر تایوان علیه چین اقدامی را انجام دهد از واشنگتن حمایت خواهد کرد.

گلوبل تایمز هشدار داد: «اگر نیرو‌های استرالیایی برای جنگ در تنگه تایوان بیایند، غیرقابل تصور است که چین حمله سنگینی به آن‌ها و تاسیسات نظامی استرالیا که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، انجام ندهد. بنابراین استرالیا بهتر است برای فداکاری برای جزیره تایوان و آمریکا آماده هرگونه تلافی باشد.»

دولت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، به طور فزاینده‌ای نسبت به چین متخاصم شده و بار‌ها به درگیری و جنگ اشاره کرده است. موریسون همچنین با افزایش همکاری کانبرا با واشنگتن به روابط خوب قبلی خود با چین آسیب رسانده که این تغییر سیاست خارجی از سوی نخست وزیران سابق استرالیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

هفته گذشته، پل کیتینگ، نخست وزیر پیشین استرالیا هشدار داد که کانبرا نباید به درگیری نظامی بر سر تایوان، تحت حمایت آمریکا وارد عمل شود چرا که تایوان جزئی از منافع حیاتی استرالیا نیست. او همچنین سیاست خارجی استرالیا را متهم کرد که تحت تأثیر سازمان‌های اطلاعاتی قرار گرفته و قرار داد بحث‌برانگیز آکوس AUKUS دولت موریسون  با آمریکا و انگلیس، برای دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای را با «پرتاب یک مشت خلال دندان به کوه» مقایسه کرد.

چین و تایوان مدتهاست بر سر مالکیت دریای چین، یکی از شاهراه‌های مهم بین المللی با هم اختلاف سیاسی دارند. چین تایوان را همواره بخشی از خاک خود می‌داند در حالیکه تایوان می‌گوید مستقل است و در روابط سیاستی و اقتصادی تحت حاکمیت کشور دیگری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار