عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: افزایش ظرفیت‌ پزشکی در آینده باعث افزایش پزشکان بیکار در سطح کشور می‌شود.

علی چنگیزی عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اصلی ترین چالش هایی که شورای عالی نظام پزشکی باید در دوره جدید به آنها بپردازد اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مسئله ای که شورای عالی به آن توجه دارد بحث تعرفه است تعرفه ای که برای بخش خصوصی تعریف شده کمتر از قیمت های تمام شده ای است که در ازای آن خدمات ارائه می شود و می توان گفت نظام پزشکی یکی از معدود صنوفی است که قیمت گذاری خارج از اختیار دارد و ما به عنوان متولیان امر و ارائه دهنده خدمات، نقشی در آن نداریم.

او ادامه داد: یکی از بزرگترین درخواست های جامعه پزشکی برای چند سال آینده این است که تعرفه گذاری چه در بخش حرفه ای و چه ویزیت به سمت واقعی شدن پیش برودبرای اینکه در این مورد پرداختی مردم افزایش پیدا نکند و بیمه ها واقعی شوند، باید به سمتی برویم که بتوان با زیرساخت های کافی به تعیین تکلیف مسئله تعرفه بپردازیم.

چنگیزی گفت: در هر دوره که شورای عالی کار خود را آغاز می کند، با مشکلات جدیدی روبه رو می شود  یکی از مسائلی که در این دوره شورای عالی باید به طور جدی به آن ورود کند، تعرفه و وضعیت تحصیلی، کاری و معیشتی رزیدنت ها است.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل جدیدی که امروز بحث زیادی در مورد آن وجود دارد، مساله کمبود پزشک است ما معتقدیم در حال حاضر به هیچ وجه با کمبود پزشک مواجه نیستیم بلکه کمبود پزشک شاغل داریم و باید به بررسی دلایل و عوامل آن بپردازیم که چرا پزشکان بعد از فارغ التحصیلی، تمایلی به طبابت ندارند یکی از این عوامل مهم، درآمدهای کم پزشکان چه در سیستم دولتی و چه خصوصی است زیرا برای تامین زندگی حداقلی آنها نیز کافی نیست.

چنگیزی  با بیان اینکه طبق آمار هیچ کمبود پزشکی وجود ندارد گفت: با افزایش ظرفیت ها، صرفا به صورت ظاهری اعلام می شود که پزشک تربیت شده اما باید توجه داشت که این افزایش ظرفیت ها در آینده باعث افزایش پزشکان بیکار در سطح کشور می شود.

او در مورد تعامل شورای عالی با وزارت بهداشت گفت: ما انتظار داریم که روابطمان به قدری خوب باشد که بتوانیم مشکلات را حل کنیم . باید توجه داشت نظام پزشکی، از لحاظ قانونی و صنفی مدافع حقوق بیمار و پزشک است ما انتظار داریم که روابط ما به گونه ای پیش برود که بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم و پزشکان گام برداریم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاند
۰۱:۲۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
معلومه اين انحصار طلبان دنبال حفظ انحصار پزشكي هستند. وقتي سالي سه متخصص پزشكي در كشور گرفته ميشود بديهي ست كه پزشك از خانواده بيمار به جاي دريافت هزينه ريالي و متعارف جراحي از خانواده بيمار هزينه نامتعارف آن هم به دلار و يورو طلب ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
الان پزشکیمعادل انحصار طلبی معنا میشود مردم در مضیغه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
پزشک زیادی بیاریم بهتره تا کم بیاریم فوقش به عنوان پرستار کار کنن
آخرین اخبار