معاون اول رئیس جمهور گفت: منازل تخریب شده در مناطق زلزله زده هرمزگان تا قبل از زمستان بازسازی می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نشست ستاد بحران استانداری هرمزگان گفت: منازل روستایی در مناطق زلزله زده هرمزگان حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده اند که برخی نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و به زودی این کار انجام خواهد شد.

او گفت:پوشش مخابراتی باید هر چه سریع تر در این مناطق برقرار شود و نیاز به همکاری نیروهای بسیج و سپاه در برطرف کردن مشکلات مردم  مناطق زلزله زده داریم که همکاری خوبی هم تا کنون شده است.


بیشتر بخوانید 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم در منازل تخریب شده حضور نداشته باشند، چون ممکن است وقوع پس لرزه‌ها حادثه ساز شود و نیروی انتظامی ، بسیج و سپاه هم باید مانع از ورود مردم به خانه‌های تخریبی شوند.

او افزود: بعضی از این روستاها معمولا در معرض گسل هستند که بحث راهداری را باید همان نقطه راه اندازی کرد . 

مخبر با بیان اینکه بخشی از پل ها از بین رفته که به سرعت بازسازی می شوند ، گفت: با توجه به اینکه مدارس در این مناطق حضوری و تعداد دانش آموزان نیز کم است باید هر چه سریعتر نوسازی مدارس انجام شود .

محمد مخبر به همراه وزرای نیرو و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ساعت ۲۳:۳۰ دیشب وارد بندرعباس شد و بلافاصله به بخش فین، کانون دو زمین لرزه شدید روز گذشته بندرعباس سفر کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.