ماهواره‌ هایی مانند ماهواره استارلینک اسپیس‌ ایکس که در تعداد زیاد تولید می‌ شوند، بیش از شرکت‌ های فضایی سنتی با چالش زنجیره تامین روبرو هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس نیوز، در حالی که تاثیرات اختلالات زنجیره تامین بر همه صنایع احساس می‌شود، گفته می‌شود شرکت‌های فضایی سنتی اثرات متفاوتی را نسبت به شرکت‌های جدیدتر تجربه می‌کنند. در جلسه کنفرانس ASCEND که توسط موسسه آمریکایی هوانوردی و فضانوردی در ۱۰ نوامبر برگزار شد، گفته شده که شوک‌های وارده به زنجیره تامین جهانی که از همه‌گیری ویروس کرونا ناشی می‌شود، ضعف‌های موجود در زنجیره‌های تامین سنتی صنعت فضایی را برجسته کرده است.

به گفته پال گراون، مدیر اجرایی شرکت کاتنی، که اوینیک و نرم افزار مورد نیاز در صنایع فضایی را تولید می‌کند، در صنعت فضایی نسبت به سایر صنایع، سرمایه گذاری کمی در زنجیره تامین صورت گرفته و این بخشی از دلایلی است که این صنعت با چالش‌های زیادی روبرو شده است. او همچنین گفت: «شیوع  ویروس کرونا برخی از مشکلات موجود مانند سرمایه‌گذاری کم در زنجیره تامین را تشدید کرد.»

صنعت فضایی

این وضعیت برای شرکت‌هایی مانند constellations که در حال توسعه تعداد زیادی فضاپیما هستند، متفاوت خواهد بود. گراون گفت: "مشکل زنجیره تامین ماهواره‌های تجاری بزرگ بسیار متفاوت است. آنها ممکن است با چالش‌های اولیه روبرو شوند، زیرا وقتی شروع به کار می‌کنند، زنجیره تأمین نمی‌داند این صنایع به چه چیزی نیاز دارند."

گراون معتقد است که تامین‌کنندگان با دریافت سفارش‌های متناوب از پروژه‌های فضایی سنتی می‌توانند با نیاز‌های جدید سازگار شوند و قادر خواهند بود مقادیری از اجزای مورد نیاز را به طور منظم فراهم کنند.

بررسی مشکلات مربوط به زنجیره تامین در شورای ملی فضایی

بردلی رید، مشاور فرماندهی سیستم‌های فضایی نیروی فضایی آمریکا پیشنهاد می‌کند که مشکلات مربوط به زنجیره تامین صنعت فضایی توسط شورای ملی فضایی که اولین جلسه خود را در دولت بایدن در اول دسامبر برگزار می‌کند، بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار