رئیس کمیته اسرای یمن و عضو انصارالله اعدام اسرای یمنی و مثله کردن اجساد آنان را نشان فروپاشی اخلاقی آمریکا و عوامل آن عنوان کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن به اعدام ۱۰ اسیر یمنی در بند مزدوران ائتلاف سعودی و مثله کردن اجساد آنان و انتشار ویدئوی آن در فضای مجازی واکنش نشان داد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اعدام دوباره شماری از اسرا به دست نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش که در حالت پیشروی یا عقب نشینی صورت می‌گیرد از میزان فروپاشی اخلاقی آمریکا و عوامل آن در منطقه پرده برمی دارد.

البخیتی افزود: گزینه صحیح برای مقابله با این تجاوزگران قرار دادن آن‌ها میان دو گزینه عقب نشینی یا قتل است.

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن نیز از ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل در خصوص جنایت مزدوران ائتلاف سعودی در اعدام ۱۰ اسیر یمنی خبر داد.

وی گفت: این جنایت تنها یک روز پس از سخنان سرکرده القاعده در یمن صورت گرفت که تاکید کرد که القاعده شریک تجاوز ائتلاف سعودی در چندین جبهه یمن است و این جنایت تایید و سند اظهارات اوست.

المرتضی افزود: اسرایی که از سوی مزدوران ائتلاف سعودی اعدام شدند پنج نفر آن‌ها از اهالی استان الحدیده، چهار نفر از اهالی استان حجه و یکی هم از استان المحویت است.

وی با بیان اینکه ما اطلاعات دقیقی از مجرمان و آمران این جنایت و برخی از افرادی که این جنایت را انجام دادند در اختیار داریم و همه جزئیات این جنایت را در پرونده‌ای ویژه ثبت می‌کنیم، اعلام کرد: در خصوص این جنایت یک یادداشت اعتراضی و پرونده‌ای به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، فرستاده سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ ارسال کردیم.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی تاکید کرد: این جنایت و تمامی جنایات با گذشت سال‌ها خاموش نخواهد شد و ما در برابر آن و جنایات قبلی سکوت نخواهیم کرد و به دنبال مجازات این جنایتکاران خواهیم بود.

کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن عصر روز یکشنبه اعلام کرد که مزدوران ائتلاف سعودی ۱۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
واقعا ما ایران چطور میتونیم با این جنایتکاران دست دوستی بدیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
عربستانی ها و وهابی ها واقعا مسلمان نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
مسلمان پیشکش! اینا کلا آدم نیستن بلکه عده ای وحشی درنده در لباس انسان هستن.
آخرین اخبار