فرماندار لامرد گفت: همه امکانات و تجهیزات شهرستان لامرد برای کمک به زلزله زدگان در استان هرمزگان پای کار است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل رستگار فرماندار لامرد گفت: با دستور ویژه استاندار فارس مبنی بر آماده باش شهرستان‌های جنوبی استان فارس برای کمک به هم وطنان عزیز در استان هرمزگان گروه‌های امدادی، دستگاه‌های خدماتی و شرکت‌های صنعتی مستقر در شهرستان لامرد همه امکانات خود را برای کمک به مردم عزیز و زلزله زدگان در استان هرمزگان بسیج کردند.

او افزود: از عصر امروز و پس از وقوع زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری در لافت استان هرمزگان پنج گروه امدادی از هلال احمر شهرستان لامرد به حالت آماده باش در آمدند تا درصورت اعلام ستاد بحران استان هرمزگان به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

فرماندار شهرستان لامرد گفت: زلزله اخیر استان هرمزگان در شهرستان لامرد نیز احساس شد که خوشبختانه هیچگونه خسارتی به همراه نداشته است.

قادری رییس هلال احمر شهرستان لامرد گفت: در پی وقوع ۶ و ۴ دهم ریشتری در لافت استان هرمزگان، اولین محموله کمک‌های امدادی از شهرستان لامرد پس از بارگیری در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد در حال ارسال به منطقه زلزله زده در هرمزگان است.

او افزود: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان فارس پنج گروه امداد و نجات از شهرستان لامرد همچنان در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به مناطق زلزله زده در هرمزگان اعزام شوند.

رییس هلال احمر لامرد گفت: ستاد بحران شهرستان، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و سالکو در بارگیری و ارسال محموله‌های امدادی با هلال احمر شهرستان همکاری دارند.

آماده باش پایگاه‌های اورژانس لارستان

محمد صباغی رییس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت: به دنبال وقوع زلزله در استان هرمزگان و اعلام آماده باش مرکز فرماندهی عملیات و بحران وزارت بهداشت (EOC)، کلیه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی لارستان آماده باش کامل هستند.

او افزود: یک تیم عملیات ویژه به همراه یک دستگاه آمبولانس آماده اعزام به مناطق زلزله زده در استان هرمزگان هستند که به زودی اعزام خواهند شد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین لافت قشم استان هرمزگان را لرزاند که این زمین لرزه در لارستان نیز احساس شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار