سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دنبال وقوع زلزله عصر امروز استان هرمزگان دستورات لازم را برای آماده باش واحد‌ها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی وقوع این زلزله و از نخستین لحظات وقوع، دستورات لازم را برای هماهنگی واحد‌های دانشگاه، امدادرسانی و پذیرش مصدومان احتمالی زلزله صادر کرد.

او ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در دانشگاه از همان لحظات نخست حادثه، همچنین پیگیری مستمر وضعیت این حادثه و بررسی میزان آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای امدادرسانی گفت: در حال حاضر کمیته‌های مرتبط در معاونت‌های دانشگاه در حال پیگیری راه‌های کمک به مردم منطقه زلزله زده بوده و به بیمارستان‌ها نیز آماده باش اعلام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارتباط فعال مرکز مدیریت بحران دانشگاه با وزارت بهداشت، اورژانس بیمارستان‌ها و حوزه بهداشت برای ارزیابی و اطلاع رسانی آخرین وضعیت حادثه، ادامه داد: از سوی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه به بیمارستان‌های لامرد، داراب و لار، همچنین مرکز آموزشی درمانی امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی در شیراز اعلام آماده باش شده و پنج دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برای اعزام و امدادرسانی به زلزله زدگان آماده هستند.

او ادامه داد: تاکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استقرار در مرز استان‌های فارس و هرمزگان و امدادرسانی، به این مکان اعزام شده است.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر نیز مشغول پایش وضعیت منطقه هستیم تا در صورت نیاز، مصدومان احتمالی به بیمارستان‌های شیراز اعزام شوند.

او همچنین از آمادگی گروه طب اورژانس و جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آماده باش به دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دانشکده علوم پزشکی لار و تماس با بهورز نزدیک‌ترین خانه بهداشت به محل زلزله برای ارزیابی و خدمت رسانی به منطقه زلزله زده فین استان هرمزگان خبر داد.

این زلزله به بزرگی ۶ و چهار دهم ریشتر، امروز، بیست و سوم آبان، منطقه فین از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار