اداره کل هواشناسی استان سمنان برای سه‌شنبه بارش باران و برف و مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و وزش باد نسبتا شدید، کولاک برف در قالب هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان، روز یکشنبه از وجود جوی نسبتا پایدار گاهی با رشد ابر و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نواحی غربی و صنعتی طی امروز و فردا در استان سمنان خبر داد و در ادامه به ایرنا گفت: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، نشان از ورود سامانه بارشی به استان سمنان در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دارد.

ایرج مصطفوی یادآور شد: ورود این سامانه به استان سمنان با پیش‌بینی بارش باران و برف در غالب نقاط و بارش برف، مه‌آلودگی و کولاک در ارتفاعات و نواحی سردسیر همراه است.

وی افزود: در برخی نقاط به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان سمنان احتمال وزش باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست.

وی گفت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز یکشبه ۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز شهمیرزاد و رضوان و به ترتیب با یک و صفر درجه سانتیگراد خنک‌ترین و سمنان، آرادان، ایوانکی، سرخه و گرمسار با ۱۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مصطفوی تاکید کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه رضوان و شهمیرزاد دمای منفی پنج درجه سانتیگراد را در پیش دارند و دما در مهدیشهر و بیارجمند نیز به سه درجه زیرصفر می‌رسد.

نوع مخاطره این سامانه را به صورت بارش باران و برف و مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما است که مصطفوی به آن اشاره کرد.

وی افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران، برف و مه‌آلودگی در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی سردسیری دور از انتظار نیست.

مصطفوی به وجود کولاک برف در نواحی شمالی و کوهستانی اشاره و بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره فعالیت این سامانه، اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش برف و یخبندان و کاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، خواهد بود که مدیرکل هواشناسی استان سمنان در ادامه سخنان خود بیان کرد.

وی افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای روز‌های آینده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.