در گزارش زیر قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین نکات بعد از تصادف را در اختیارتان قرار دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سانحه رانندگی ممکن است برای همه ما رخ دهد و هیچ کس از آن در امان نیست. با این که می‌توان با رانندگی درست و رعایت نکات ایمنی درصد رخ دادن تصادف را به صفر نزدیک کرد، اما اگر دچار این مشکل شدید باید بدانید چه کار‌هایی را انجام دهید تا با مشکلات کمتری رو به رو شوید. در ادامه قصد داریم شما را با تعدادی از مهم‌ترین نکات بعد از تصادف آشنا کنیم.

۱- خونسرد باشید و با پلیس تماس بگیرید
خب اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، خونسردی است. سعی کنید از کوره در نروید، چون تصادف در رانندگی ممکن است پیش بیاید پس بهتر است خونسرد باشید و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. یادتان باشد حتما با پلیس تماس بگیرید، چون برخی شگردشان برای اخاذی ایجاد تصادف‌های ساختگی است. اگر خدای نکرده تصادف موجب آسیب دیدن فردی شده بود حتما با اورژانس هم برای اعزام آمبولانس تماس بگیرید و خودسرانه اقدام به حمل مجروح نکنید.


بیشتربخوانید


۲- از تصادف و خودروی آسیب‌دیده عکس بگیرید
از سری اقدامات بعد از تصادف که ضرورت دارد، عکاسی است. در صورت آسیب‌دیدگی خودرو، با گوشی همراه خود، از وضعیت هر دو خودرو پیش از جابه‌جایی عکس بگیرید. در چنین شرایطی، می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که با تغییر صحنه تصادف، حقی از شما ضایع نمی‌شود. احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران در این باره گفته: «در تصادفات خسارتی طبق آن چه در آیین نامه آمده، رانندگان مکلف هستند وسیله نقلیه را به محل امنی در منتها الیه سمت راست مسیر منتقل کنند. در تصادفات جرحی و منجر به فوت رانندگان نباید صحنه تصادف را تغییر بدهند. صحنه تصادف باید دست نخورده باقی بماند تا افسر پلیس خود را به محل حادثه برساند و به بررسی علت‌های بروز تصادف بپردازد.» بد نیست بدانید که در صورت نگه داشتن خودرو در صحنه حادثه پلیس می‌تواند هر دو راننده سانحه‌دیده را به دلیل سد معبر جریمه کند.

۳- صحنه تصادف را تمیز کنید
پس از حضور پلیس و تمام‌شدن تحقیقاتش، برای پاک‌سازی محیط تصادف اقدام کنید. قطعات شکسته خودرو و شیشه‌خرده‌ها باعث آسیب‌رساندن به خودرو‌های دیگری می‌شود که در آن منطقه تردد می‌کنند؛ بنابراین از پاک‌سازی محل حادثه غافل نشوید.

۴- چگونگی دریافت یا پرداخت خسارت
پس از حضور پلیس و مشخص‌شدن مقصر، اقدام لازم برای دریافت خسارت، مراجعه به بیمه است. اگر در تصادف مقصر باشید، باید خسارت طرف مقابل را پرداخت کنید. در چنین موقعیتی، پلیس پس از تکمیل گزارش، دو مدرک شامل کارت بیمه و کارت خودروی مقصر را به طرف خسارت‌دیده می‌دهد. کارت ماشین شخص خسارت‌دیده نیز تحویل مقصر و بر اساس توافق دوطرف، زمانی برای مراجعه به بیمه مشخص می‌شود. در تصادفات منجر به جرح، خودروی دو طرف به پارکینگ هدایت می‌شود تا پس از دستورات قضایی لازم، به بیمه ارجاع شود.

منبع: روزنامه خراسان 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید کرمی کارشناس اقتصاد وکارشناس ارشد مدیریت
۱۳:۵۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
نکته ای که فرلموش کردید. حتما بعد از تصادف منطقه را امن کنید بعبارتی مثلث خطر را در فاصله لازم قرارداده وسپس به مسائل گفته شده عمل کنید . در موارد جرح به هیچ عنوان وسائل را به کنار خیابان یا جاده انتقال ندهید .فقط موانع لازم را مستقر کنید . وسریعا به پلیس واورژانس زنگ بزنید.
آخرین اخبار