رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر وکلیایی از مرمت اثر تاریخی «بقعه مالک» این شهر با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،داریوش فرمانی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر وکلیایی گفت: بقعه‌مالک یکی از آثار تاریخی شهر سنقر، بنا بر نظر کارشناسان مربوط به دوره سلجوقیان است.

او اظهار داشت: این اثر تاریخی بر اثر نم‌زدگی دچار آسیب‌هایی شده بود که با نظر کارشناسان مرمت اضطراری بنا در دستور کار قرار گرفت.

فرمانی با بیان اینکه بقعه مالک به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: بقعه مالک از معدود بنا‌هایی است که در استان کرمانشاه با سبک خاص دوران سلجوقی بنا شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنقر و کلیایی گفت: شهر سنقر از معدود شهر‌های استان کرمانشاه است که دارای بافت تاریخی ثبت شده است و وجود حمام‌های تاریخی در سطح روستا‌های این شهرستان، آن را از سایر نقاط استان متمایز کرده است.

گفتنی است: بقعه‌مالک یک بنای هشت ضلعی احتمالا بازمانده از دوران سلجوقی است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر سنقر بنا شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.