معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

اگر بیش از حد با مرورگر گوگل کروم کار و وقت زیادی را در این برنامه می‌گذرانید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها گوگل کروم بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا دارد. این مرورگر پرطرفدار نه تنها سرعت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه محیط کاربردوستی داشته و قابلیت‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. امروز قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم بپردازیم که به صورت قابل توجهی در سریع‌تر انجام شدن کار‌های شما تاثیر دارند. پس اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

۱-افزونه Awesome Screen Recorder

اگر می‌خواهید از صفحه نمایش خود ویدیو و یا اسکرین‌شات بگیرید، افزونه Awesome Screenshot & Screen Recorder به عنوان یک ابزار فوق‌العاده قوی برای به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش به شمار می‌آید که میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. برای ذخیره کردن اسکرین‌شات‌ها و ویدیو گرفتن از صفحه نمایش و همچنین به اشتراک‌گذاری این ویدیو‌ها و تصاویر با استفاده از لینک‌های منحصربه فرد و قابل اشتراک‌گذاری این افزونه به شما کمک خواهد کرد.

منوی دو برگه‌ای این افزونه به شما کمک می‌کند تا به سرعت حالت افزونه را از اسکرین‌شات به ضبط ویدیو از صفحه نمایش تغییر دهید. اگر می‌خواهید صفحه نمایش خود را برای گزارش یک مشکل فنی، ساخت دموی یک محصول و یا ساخت ویدیو آموزشی با دیگران به اشتراک بگذارید کافیست تا از طریق Options برگه Record را به عنوان برگه اصلی تنظیم کرده و هر زمان که می‌خواهید شروع به ضبط تصویر و یا ویدیو کنید.

معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

۲- افزونه WEAVA Highlighter

اگر می‌خواهید تحقیقاتی که از طریق وبگردی انجام داده‌اید را مرتب کرده و هایلایت کنید می‌توانید از هایلایتر فایل‌های پی‌دی‌اف و صفحات وب آنلاین Weava استفاده کنید. این افزونه روند تحقیقات و جستوجویتان را بسیار ساده کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا بازده عملکرد خود را بالا ببرید. دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف کپی و پیست کردن نکات مهم کنید. در کمترین حالت Weava باعث می‌شود تا بیش از ۳.۸ ساعت از زمان شما هر هفته صرفه‌جویی شود. این مقدار زمان قابل توجه بوده و می‌توانید آن را صرف کار‌های مهم دیگری کنید چراکه این افزونه گوگل کروم برای راحت‌تر کردن کار‌ها به کمک شما می‌آید.

با استفاده از Weava شما می‌توانید وبسایت‌ها و فایل‌های PDF خود را با استفاده از چندین رنگ هایلایت کرده و حتی حاشیه‌نویسی انجام دهید. همچنین می‌توانید تنها با یک کلیک مجددا آن‌ها را بازبینی کنید.
هایلایت‌های خود را با قرار دادن در فولدر‌ها و پوش‌های فرعی سر و سامان دهید.‌
می‌توانید به صورت خودکار برای نکات هایلایتی خود، نقل قول ایجاد کنید.‌
می‌توانید در هر زمان و هرمکانی که می‌خواهید به هایلایت‌های خود دسترسی داشته باشید؛ چراکه این نکات هایلایت شده در فضای ابری ذخیره می‌شوند.

معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

۳- افزونه مبدل ارز

افزونه Currency Converter یا همان مبدل ارزی به شما در هنگام تخمین ارزش یک کالا و یا خدمات حسابداری و صورت حساب‌های ساده و همچنین تهیه برنامه‌ها و گزارش‌های مالی مفید خواهد بود. شما می‌توانید این افزونه را در مرورگر کروم نصب کرده و در وقتتان صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید.

این مبدل از BCE API یعنی نرخ‌های مرجعی که هر روز کاری ساعت ۴ بعداز ظهر به روز می‌شوند استفاده می‌کند. این افزونه در واقع بر اساس یک روند روزانه که به صورت منظم بین بانک‌های مرکزی در سرتاسر اروپا در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه انجام می‌شود، بنا نهاده شده است.

معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

۴- افزونه MOMENTUM

با استفاده از افزونه MOMENTUM می‌توانید به ویژگی‌هایی نظیر شخصی‌سازی، ویجیت‌ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

۵- افزونه GetColor

افزونه Getcolor به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ هر پیکسل را در هر سایتی که می‌خواهید بدست بیاورید. کافیست تا ابزار قطره چکان را به قسمتی که دوست دارید حرکت دهید تا افزونه GetColor مقدار رنگ ناحیه مورد نظر را به شما نشان دهد. مقدار رنگ منطقه مورد نظر شما به سه شکل اصلی RGB, HEX, HTML برایتان به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از دیگر مزایای این افزونه همیشه قابل دسترس بودن آن است که می‌توانید این افزونه را به نوار ابزار مرورگرتان پین کنید. افزونه GetColor به شما در صرفه‌جویی در وقت کمک زیادی خواهد کرد. همچنین می‌توانید برای دسترسی سریع‌تر به آن از کلید‌های میانبر Alt+P استفاده کنید.

معرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

۶- افزونه تصویر در تصویر

افزونه تصویر در تصویر با نام Easy PiP به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو‌های مرورگر را در یک پنجره شناور (که همیشه روی پنجره‌های دیگر است) تماشا کنید. این افزونه زمانی به دردتان می‌خورد که در حین تعامل با سایر سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها بخواهید به تماشای ویدیو بپردازید.

 

منبع: دیجی رومعرفی ۶ افزونه گوگل کروم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.