رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی سه ماموریت جداگانه در حوزه شهرستان موفق به دستگیری پنج گروه متخلف شکار و صید شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: محیط بانان این شهرستان در عملیات‌های مختلف در روزی که گذشت موفق به کشف و ضبط ۵ قبضه سلاح ساچمه زنی، یک قبضه سلاح pcp، لاشه ۵قطعه کبک وحشی، دو دستگاه دوربین شکاری و تعداد زیادی فشنگ و ادوات شکار شدند.

او بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین گشت و کنترل شکارگاه‌های حساس در مناطق آزاد اسفندقه موفق به دستگیری شکارچی سه قطعه پرنده وحشی کبک شدند که از فرد متخلف یک قبضه اسلحه شکاری دو لول و تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد.

قریشی تصریح کرد: همچنین در عملیاتی دیگر در همان منطقه موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف همراه با یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول و لاشه یک قطعه کبک وحشی شدند.

او افزود: گروهی دیگر از محیط بانان شهرستان جیرفت در بخش ساردوئیه و منطقه حفاظت شده بحر آسمان موفق شدند دو گروه متخلف دیگر را همراه با دو قبضه سلاح تک لول و یک قبضه سلاح دولول که در حین تعقیب گونه‌های وحشی حیات وحش بودند را به جرم شروع به شکار، دستگیر کنند. همچنین در عملیاتی دیگر یک قبضه سلاح pcp از فرد متخلف و لاشه یک قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

قریشی بیان کرد: در تمامی موارد پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تشکیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت عنوان کرد: متخلفان هشدار‌های محیط زیست را جدی بگیرند و در صورت بی‌توجهی به هشدارها، بدون هیچ اغماضی با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

استفاده از سلاح pcp طبق قانون صرفا در اماکن ورزشی کاربرد دارد و استفاده از آن در شکار ممنوع بوده و در صورت کشف با دستور مقام  قضایی ضبط می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.