رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: سرمایه‌گذاری برای تامین زمین موردنیاز ایجاد باند فرود هواپیما‌های باری در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز  گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار مربوط به فعالیت این مرز، در حال تامین زمین موردنیاز برای ایجاد باند فرود هواپیما‌های باری است تا شرایط برای تردد این هواپیما‌ها در فرودگاه دزفول مهیا شود.

او با بیان اینکه یکی از بهترین مسیر‌های صادرات کالا به ویژه کالای کشاورزی تولیدشده در خوزستان مرز هوایی دزفول است که می‌توان از طریق این مرز به صورت مستقیم به کشور‌های اوراسیا صادرات انجام داد، افزود: در صورت فعالیت مرز هوایی فرودگاه دزفول، ظرفیت صادرات هوایی محصولات تولیدی خوزستان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

عموری با اشاره به اینکه می‌توانیم با توسعه این بخش زمینه‌ساز رشد تولید محصولات باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از محصولات تولیدی خوزستان از طریق مرز‌های هوایی دیگر استان‌ها به کشور‌های هدف صادر می‌شود و این مساله باعث می‌شود تا صادرات انجام‌شده جزو عملکرد صادراتی خوزستان لحاظ نشود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: بخش خصوصی آمادگی دارد برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی از طریق فرودگاه‌های بین المللی در خوزستان اقدامات لازم را انجام دهد، زیرا تجار خوزستانی، تمایل دارند که محصولات صادراتی مختلف خود را از طریق استان به کشور‌های هدف صادر کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار