بازرس کل استان ایلام گفت: تامین توزیع و کیفیت آب از دغدغه‌های اصلی مردم ایلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مهدی اصلانی کرچی بازرس کل استان ایلام در جلسه بازدید و معارفه هیئت بازرسی در آب و فاضلاب استان ایلام با بیان این‌که مسئولان در مناصب مختلف فرصت دارند به مردم خدمت کنند و مسئولان شرکت آبفا نیز در یکی از حوزه‌های مهم فعالیت دارند، گفت: قطعی و بروز مشکل در تامین آب شرب مشکلات بسیاری را برای مردم بدنبال دارد و قطعا کم‌کاری و کوتاهی در انجام فعالیت‌ها مسئولان آبفا، برای مردم مشکل‌ساز خواهد بود.

مدیر‌کل بازرسی استان ایلام با بیان این‌که بدون‌شک انجام وظایف در برخی از حوزه‌ها از جمله آبفا بسیار حساس و مهم است اضافه کرد: تامین آب یکی از نیاز‌های اساسی شهروندان است و فعالیت دستگاه‌های مربوط درصورتی‌که برنامه محور باشد تاثیر چشمگیری در پیشرفت حوزه شهری خواهد داشت.

او در ادامه اضافه کرد: فعالیت شرکت آبفا باید براساس چشم‌انداز توسعه استان انجام شود و با توجه به این‌که استان ایلام در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته، تامین آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیر چشمگیری در توسعه استان داشته باشد.

اصلانی با اشاره به این‌که مسئولان باید پاسخ‌گوی رسانه‌ها و مردم باشند اظهار داشت : با توجه به گلایه‌ها و نارضایتی‌های برخی از شهروندان، روابط‌عمومی شرکت آبفا در این حوزه باید فعالانه‌تر عمل کند و باید بستری فراهم شود که دغدغه‌های مردم شنیده شود، زیرا شرکتی که خدمات محور است و رضایت مردم اساس فعالیت‌های آن محسوب می‌شود باید ارتباط عمیقی با مردم داشته باشد و رضایتمندی مردم را سنجش نماید.

او در ادامه بیان کرد: بازرسی کل استان براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد و تلاش می‌شود بازرسی‌ها براساس مسائل کلان استان انجام گیرد.

اصلانی با بیان این‌که تامین، توزیع و کیفیت آب از دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شود گفت: ضروری است جهت اطلاع از وضعیت کمی و کیفی آب شهر‌ها و روستا‌های استان گزارشی به تفکیک شهرستان‌ها جمع‌آوری و ارائه شود.

او یادآور شد: استان ایلام شرایط توسعه جمعیتی مطلوبی دارد و در دراز مدت با توجه به وجود مرز مهران و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه به‌عنوان یکی از استان‌های مهاجر پذیر مورد توجه قرار خواهد گرفت ازاین‌رو زیرساخت‌های حوزه آبفا باید متناسب با شرایط توسعه یابد و برنامه‌ریزی در این خصوص انجام شود.

این مسئول در ادامه به کنترل هوشمند و جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد و افزود: متأسفانه عدم استفاده صحیح از امکانات یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از مناطق با آن مواجه هستیم و باید تلاش شود از امکانات موجود به‌نحو احسنت استفاده و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

بازرس کل استان ادامه داد: مدیریت یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود و جلوگیری از هدر رفت منابع که در شرکت آبفا به این منظور باید به‌صورت روزانه پایش شبکه تاسیسات شهری و خطوط انتقال آب به‌صورت الکترونیکی یا حضوری انجام شود.

او در ادامه به لزوم تعیین تکلیف برخی پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: جهت حفاظت از بیت المال و جلوگیری از هدر رفت منابع مدیران باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام که زمان زیادی از آغاز عملیات ساخت آن‌ها سپری شده را تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت بی توجهی آن‌ها به این مهم به‌معنای ترک فعل محسوب می‌شود.

اصلانی در ادامه به هوشمندسازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی، نظارت الکترونیک و ارتقاء شفافیت عملکرد دستگاه‌ها اشاره کرد و یاداور شد: استفاده از ظرفیت فناوری در دستگاه‌های اجرایی یکی از مواردی است که در بازرسی‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد و باید تمامی دستگاه‌ها به سمت هوشمندسازی فعالیت‌ها و قرارداد‌ها حرکت نمایند و تمامی قرارداد‌ها باید در بانک اطلاعاتی قراردادها، سامانه ستاد ثبت شوند.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.