با اعلام نتایج بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی، ۷ قصه‌گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به مرحله نیمه نهایی رسیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: با اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نام ۷ قصه‌گوی استان به چشم می‌خورد.

او افزود: از خراسان جنوبی ۱۵۱ اثر در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع قصه زندگی من، من و کرونا، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزاد به دبیرخانه‌ این جشنواره ارسال شده است.

حمیدی ادامه داد: با اعلام دبیرخانه این جشنواره، ۴ هزار و ۴۵۵ قصه ۹۰ ثانیه‌ای به این رویداد فرهنگی ارسال شده است که پس از پایش اولیه و داوری آثار، ۷۴ قصه به مرحله نهایی راه پیدا کرده است که در این بین نام هفت قصه‌گو شامل احسان بلوری، محمدرضا رهدار، حسین شهامی، رقیه مینا، محمد رزوینی، زینب نیک فر و حلما محمد زاده مقدم از مربیان، اعضاء و علاقه‌مندان به قصه‌گویی استان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: داوران مرحله نیمه نهایی متشکل از صادق کیانی مقدم مسئول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، الهام دارابی مسئول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی و قصه‌گوی بین‌المللی و مریم خاکسار تهرانی از قصه‌گویان و داوران با سابقه این حوزه، این آثار را انتخاب کرده‌اند.

او بیان کرد: برگزیدگان این مرحله همزمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شب یلدا معرفی خواهند شد.

حمیدی عنوان کرد: با عنایت به این که قصه‌گویی به عنوان یکی از مهمترین واسطه‌های تربیتی در مراکز کانون مورد توجه ویژه قرار دارد، در سال‌های اخیر پس از نیازسنجی‌های انجام شده دوره‌های آموزشی مختلفی ویژه مربیان کانون و علاقه‌مندان به این هنر به مرحله‌ی اجرا در آمد که این موفقیت‌ها، حاصل خلاقیت مربیان و ارتقای دانش علمی آنان در بحث قصه‌گویی است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.