عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیان توضیحاتی درباره وضعیت دو شرکت خودرو سازی موجود در کشور و افزایش قیمت خودرو پرداخت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در صحن علنی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور اظهار کرد: در آستانه اولین بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم هستیم. یکی از راه کار‌های اساسی برای کنترل تورم و گرانی قانون بودجه یک ساله است که اگر خوب اجرایی شود اثرات آن می‌تواند کاهش کنترل و تروم و گرانی افسار گسیخته را به همراه داشته باشد.  

وی در ادامه بیان کرد: امید مردم به بهبود وضعیت وضعیت مردم است، اما در بودجه سال بعد لازم است توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها انجام شود تا ظرفیت‌های اشتغال زایی در کشور مد نظر قرار بگیرد.  

این نماینده مجلس توضیح داد: تعیین تکلیف دهک‌های یارانه بگیر باید صورت بگیرد تا کسانی که مستحق یارانه بیشتر هستند مورد توجه قرار بگیرند. راه کار‌هایی که بتواند ارز ۴۲۰۰ را به اقلام اساسی مثل دارو و کالا‌های اساسی را تخصص دهد باید مورد توجه قرار بگیرد. ارز ۴۲۰۰ باید به طور مستقیم بقه دست مردم برسد. دو شرکت ایران خودرو وسایپا از همه رانت‌های موجود در این کشور استفاده کردند و نتوانستند انتظارات حداقلی مردم را برآورده کنند. پرایدی که بیش از ۵۰ میلیون قیمت ندارد در حال حاضر بیش  از ۱۴۰ میلیون به فروش می‌رسد که ناشی از ناتوانی مدیران این شرکت‌ها است و هزینه این ناتوانی باید از جیب مردم پرداخت شود.  

وی توضیح داد: چرا باید مدیران پایه تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو بگیرند که منجر به ورود رئیس جمهور شود. انتظار داریم که مدیریان ضعیف و ناتوان در راس امور نباشند و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ افزایش حقوق برای همه تسری پیدا کند و نیرو‌های شرکتی، حجمی و طرحی ادغام شوند. مقرر بود کشور کوچک و بهینه سازی شود، ولی این نیرو‌ها حقوق خود را هم دریافت نمی‌کنند. در بودجه ۱۴۰۱ چارت سازمانی تغییر کند تا شرکت‌های فاسد حذف شوند و این افراد که قراداد‌های این چنینی دارند حقوق خود را از دولت دریافت کنند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار