با حضور امام جمعه شاهديه، بخشدار مركزي يزد و رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد سومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شاهديه در دفتر شهرداري اين شهر برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، حجت‌الاسلام بشكاني، امام جمعه شاهديه با تأكيد بر ضرورت برنامه‌ريزي براي نهادينه ساختن فرهنگ‌ مطالعه در جامعه گفت: بايد با بررسي كامل و دقيق شرايط بومي هر منطقه‌، كتب مورد نياز اقشار آن بخش از جامعه را تأمين كرده و دسترس آنها قرار دهيم.

وي برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف كتاب در طول سال را از راه‌هاي مؤثر براي دسترسي مستمر و آسان مردم به كتاب و جذب افراد به مطالعه بيان كرد.

رحمت‌آبادي، شهردار شاهديه نيز گفت: كتابخانه‌ها و امكانات آنها از پول بيت‌المال راه‌اندازي شده و بايد سعي شود با برنامه‌ريزي و اطلاع‌رساني درست، از اين مكان‌ها استفاده بهينه شود.

ميرجليلي، رئيس شوراي شهر شاهديه نيز در اين جلسه تصريح كرد: روحانيون از اقشار تاثيرگذار فرهنگي جامعه هستند و مي‌توانند اطلاع‌رساني ويژه‌اي در خصوص كتاب و كتابخانه‌ها داشته باشند.

گفتني است، در سومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهر شاهديه مباحثي همچون: معرفي كتاب و كتابخانه‌ها توسط روحانيون در منابر سطح شهر، تشكيل كارگروه هدفمند سازي مطالعه و ارائه راهكاهاي ترغيب افراد جامعه به مطالعه و شركت در مسابقات كتابخواني و مكلف شدن مديران مدارس براي همكاري با طرح هاتف كتاب، به تصويب اعضاي انجمن رسيد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.