شمس اللهی با اشاره به اینکه با گازدار شدن شبکه شهر پهله، تعداد ۲۶ شهر استان ایلام گازدار شدند، گفت: خوشبختانه آخرین شهر ایلام گازدار و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصدی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با ورود گازر به شبکه شهر پهله یکهزارو ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: کلیه روستا‌های مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

او با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، کمبود شدید کالا‌های مورد نیاز اجرای عملیات، توپوگرافی خشن منطقه و عبور از کوه‌های صعب العبور در مسیر این خط باعث شد که کار گازرسانی به شهر پهله با کندی انجام شود، اظهار داشت: گازرسانی به شهر پهله و روستا‌های مسیر یکی از سخت‌ترین و صعب‌العبور پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران این موضوع محقق و مردم این مناطق به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: برای گازرسانی به پهله و روستا‌های مسیر ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹ کیلومتر خط تغذیه فلزی در سایز‌های ۶‌و ۸و‌۱۲ و سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۲۵۰۰، ۵ هزار و ۴۰۰ متر‌مکعب در ساعت نصب و راه اندازی شده است.

شمس اللهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ عملک در شهر پهله و روستا‌های اطراف نصب شده‌است، افزود: برای گازرسانی به شهر پهله و روستا‌های مسیر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۶ شروع و در ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در مجموع ۶ پیمانکار بومی در این پروژه فعالیت کردند.

شمس اللهی مطرح کرد: این خط در ادامه مسیر ۴۲ کیلومتری خط تغذیه شهر میمه بوده و هم اکنون پیمانکار نصب انشعابات در شهر پهله و روستا‌های تابعه در حال اجرا و نصب علمک می‌باشد و شهروندان این مناطق پس از انجام لوله کشی داخلی منازل و تشکیل و تکمیل پرونده می‌توانند برای اشتراک‌پذیری گاز اقدام و گاز را میهمان خانه خود کنند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.