مجلس به بررسی لایحه «تأمین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» فوریت نداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز با ۹۹ رای موافق، ۱۲۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۴۹ نماینده حاضر با دوفوریت لایحه تأمین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر مخالفت کردند.

همچنین در ادامه یک فوریت بررسی این لایحه برای گذاشته شد که آن هم با ۱۰۲ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۵۰ نماینده حاضر رد شد. در نتیجه مجلس این لایحه را به صورت عادی بررسی خواهد کرد.

متن این لایحه به شرح زیر است:

تأمین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر

ماده ۱- به منظور جبران آثار منفی ناشی از افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی و کشاورزی وارداتی و بروز خشکسالی در سال جاری و جهت اطمینان از تأمین کافی کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، سقف اعتبار موضوع جزء (۳) بند «ب» تبصره (۱) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به دوازده میلیارد و ششصد میلیون (۱۲.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار افزایش می‌یابد.

ماده ۲- به دولت اجازه داده می‌شود در صورت تغییر نرخ ارز نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی، از محل درآمد‌های حاصل از تغییر نرخ کالا‌هایی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شود، تا مبلغ دویست و هفتاد هزار میلیارد (۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به حساب خاص سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. این مبلغ تا پایان سال صرف پرداخت یارانه به افراد مشمول قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی مصوب ۱۳۹۹ خواهد شد.

تبصره- به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که منابع حاصل از این ماده برای پرداخت یارانه کفایت ننماید، مابه‌التفاوت را تا سقف دویست و هفتاد هزار میلیارد (۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل جابه‌جایی ردیف‌های جدول تبصره (۱۴) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تأمین و پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۴۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
کالاهای ارز 4200تومانی باید به وسیله خود دولت وارد و توزیع شود وگرنه حذف یارانه پنهان و رانت و این حرف ها قبلا اجرا شده و ثمری جز تورم نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۲۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
این لا یحه در واقع بررسی افزایش تورم توسط نمایندگان هست تایید یعنی افزایش تورم و خیانت به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا اجرای عدالت با حذف یارانها و پرداخت مستقیم به ملت است. چرا منی که در تمام عمرم یک لیتر بنزین مصرف ندارم باید سوبسید بنزین کسی رو بدم‌که ۳تا ماشین داره . تازه جلوگیری از فساد و رانت و دهها مزیت دیگه هم دارا حذف ارز رانتی
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۶:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
مگر فکر کردین دولت تفاوت ارز ۴۲۰۰ تا ارز ازاد به ملت میدهد زهی خیال باطل .فقط درصدی بصورت یارانه انهم به بعضی افراد داده میشه که بمرور زمان به یارانه دوران ریاست جمهوری ۹و ۱۰ تبدیل میشه که باهاش دوتا نوشابه نمیدن.عوضش اجناس ده برابر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
هر وقت تغییر در معیشت مردم ایجاد شد اون وقت اعلام کنید حرف زیبا زیاد شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
به نظرم حذف دلار 4200 غلطه و باید فقط عددش تغییر کند مثلا 20 تومان شود حداقل بهتر از دلار 29 میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۳۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
قیمت واقعی دلار نهایت 10هزاردز شرایط فعلی هست20 از کجا امده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
پرداخت مستقیم تمامه یارانها به مردم، تنها راه نجات از فساد ،رانت و نابودی اقتصاد است.
Finland
کالای خارجی ممنوع
۱۱:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
واردات کالای خارجی ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۳:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
از خارج نسخه برای داخل دادن خطاست بیا داخل همدرد بشیم ببینم مثلاپس دارو خارجی که مشابه داخل نداره از کجا بیاد
آخرین اخبار