رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره تلاش بعضی طرف‌ها برای به راه انداختن درگیری در این کشور هشدار داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق ضمن هشدار در خصوص به راه انداختن درگیری در این کشور گفت: عده ای مبالغی پرداخت می‌کنند تا درگیری شیعی-شیعی به راه بیندازند، اما هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد.

وی افزود: تظاهرات در مخالفت با نتیجه انتخابات علیه کمیساریای عالی انتخابات و نه علیه گروه‌های سیاسی است. کمیساریای عالی انتخابات به بدترین شیوه، انتخابات را مدیریت کرد. شواهدی در اختیار داریم که تقلب در انتخابات پارلمانی را ثابت می‌کند. هدف از این تقلب سایبری در انتخابات، وارد کردن عراق در تونل تاریک است. تمجید‌هایی که از این انتخابات به عنوان سالم‌ترین انتخابات در عراق می‌شود، نشان می‌دهد که همدستی و توطئه چینی بین المللی علیه عراق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: باید تحقیقات شفافی درباره عاملان حمله به خانه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق صورت گیرد و طرفی که در پشت سر این تلاش قرار دارد، بازخواست شود. ما در نشست ویژه با حضور رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، این موضوع را بررسی کردیم.

رئیس ائتلاف الفتح روز چهارشنبه در دیدار با یک هیئت کُردی با تأکید بر رد تحمیل خواسته‌های دیگران تهدید کرده بود که اگر اعتراضات بررسی نشود این ائتلاف به تحریم فرآیند سیاسی در کشور متوسل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار