نماینده مردم بندر انزلی در مجلس بر ضرورت جمع آوری آب‌های سطحی و ساماندهی آسفالت روستایی تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع آوری آب‌های سطحی و ساماندهی آسفالت روستایی ضروری است، گفت: رایزنی‌های لازم با بنیاد مسکن کشور انجام شده و از اعتبارات بنیاد مسکن این مسئله حل خواهد شد.

او در بازدید از روستا‌های شرق شهرستان بندر انزلی در دهیاری‌های تربگوده، شانگ‌های پرده، حسن رود، لیجارکی، گلشن و جفرود پایین حضور یافت و از زبان اعضای شورا و دهیاران این روستا‌ها و نمایندگان روستاییان مشکلات این مناطق را شنید و برای رفع آن‌ها قول پیگیری و مساعدت داد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس افزود: در این بازدید میدانی حریم تالاب انزلی و مجوز ساخت که از جمله مشکلات این روستا‌ها است، مورد بررسی قرار گرفت.

دنیامالی با تأکید بر ترمیم آسفالت اکثر این روستا‌ها و آسفالت کوچه‌ها و معابر و جمع آوری آب‌های سطحی اظهار داشت: رایزنی‌های لازم با رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور انجام شده و از اعتبارات این بنیاد برای حل مسئله استفاده خواهد شد.

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که شورا‌های روستا‌های حسن رود، لیجارکی، گلشن و جفرود پایین به آن اشاره داشتند عوارض سنگین صدور پروانه ساخت توسط منطقه آزاد بود.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به مذاکره با دبیر عالی شورای مناطق آزاد گفت: در این مذاکرات این اتفاق نظر وجود داشت که روستانشینان نباید این هزینه‌های گزاف را برای صدور پروانه متحمل شوند و به زودی رفع این مشکل پیگیری خواهد شد.

دنیامالی به ساخت مسکن روستایی در این روستا‌ها اشاره کرد و افزود: به زودی کار‌های تحقیقاتی در مناطق دارای زمین مستعد این طرح به جهت ساخت مسکن روستایی برای اهالی که واجد شرایط هستند، انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در هفته‌های آینده برای پیگیری امور و مرتفع شدن مشکلاتی که درباره آن‌ها صحبت شد به این روستا‌ها سرکشی خواهد کرد.

شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.