متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان دهدشت گفت: جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبدالحمید براتی متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان دهدشت گفت: با انجام جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای از طریق قفسه سینه که برای دومین بارمتوالی در کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

او با اشاره به اینکه بیمار خانم ۲۷ ساله که چند سالی است از این بیماری رنج می‌برد افزود: دیسک‌های ستون فقرات سینه‌ای نادر و از نظر نحوه جراحی چالش برانگیز هستند و با خطر ضعف یا فلج پا‌ها و اختلالات ادرار و مدفوع همراه است.

براتی ادامه داد: دراین عمل قفسه سینه بیمار برداشته و یکی از دنده‌ها باز و دسترسی به دیسک از جلو و از درون قفسه سینه و کنار ریه و عروق حساس و احشای شکمی مقدور شد.

متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان دهدشت گفت: در این عمل جراحی ۹ ساعته و حساس با استفاده از میکروسکوپ قسمتی از مهره‌ها و دیسک کامل برداشته شد و نخاع آزاد شد و با استفاده از استخوان برداشته شده از لگن بیمار و وسایل فلزی مخصوص، مهره‌ها به هم متصل و پایدار شد.

منصور نیکخو سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) از توانمندی و مهارت ویژه براتی قدردانی کرد و گفت: برای دومین بار در استان این عمل جراحی در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

نیکخو افزود: خوشبختانه این مرکز درمانی علاوه بر پوشش بیماران کرونایی، سایر بیماران در رشته‌های مختلف را در این شرایط حساس پذیرش می‌می کند.

او ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و تامین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل این بیمارستان، از اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی جلوگیری و بیماران در این مرکز درمانی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.