با قدم گذاشتن چند مجتمع تجاری اراک حادثه پلاسکو در ذهن مرور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مجتمع‌های تجاری با نام‌های سعادت، اسلامی، طلا و اطلس در شهر اراک که بعضی از آن‌ها قدیمی و بعضی تازه ساز هستند، به قدری به مخاطرات نزدیکند که قدم گذاشتن درآن‌ها و دیدن در و دیوار و رنگ رخساره شان حادثه پلاسکو در ذهن مرور می‌شود.

آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بی سر و سامان بودن کابل‌های برق، خطر ساز بودن آن در کنار انشعاب‌های گاز، نرده‌های نا ایمن و شیشه‌های شکسته که هرلحظه بیم سقوط آن بر سر مردم می‌رود از عمده‌ترین مشکلات این مجتمع‌های تجاری پرتردد در مرکز شهر اراک است.

آقازیارتی افزود: بار‌ها اخطار‌های لازم را به مالکان و مستاجران این پاساژ‌های نا ایمن داده ایم، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

او اضافه کرد: نبود هیات مدیره در برخی از این پاساژ‌ها، ناتوانی پرداخت هزینه‌های ایمن سازی و جدی نگرفتن مخاطرات از اصلی‌ترین دلایل سبب ساز وضع کنونی این پاساژ‌ها است.

خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وضعیت این چند مجتمع تجاری اراک را اسف بار خواند و گفت: حفظ حقوق عامه و جان و سلامت مردم وظیفه دستگاه قضاست و هر گونه قصور، سهل انگاری و نادیده گرفتن حقوق شهروندان قابل پذیرش نخواهد بود.

خیرمند افزود: مخاطرات این واحد‌های تجاری پیگیری و درصورت اقدام نکردن سریع، تمامی انشعاب‌های این واحد‌های تجاری در مرحله نخست قطع و درمرحله بعد درب آن‌ها پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.