باشگاه خبرنگاران استان مرکزی گزارش می دهد؛

سرنوشت پلاسکو در کمین چندمجتمع تجاری اراک

با قدم گذاشتن چند مجتمع تجاری اراک حادثه پلاسکو در ذهن مرور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مجتمع‌های تجاری با نام‌های سعادت، اسلامی، طلا و اطلس در شهر اراک که بعضی از آن‌ها قدیمی و بعضی تازه ساز هستند، به قدری به مخاطرات نزدیکند که قدم گذاشتن درآن‌ها و دیدن در و دیوار و رنگ رخساره شان حادثه پلاسکو در ذهن مرور می‌شود.

آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بی سر و سامان بودن کابل‌های برق، خطر ساز بودن آن در کنار انشعاب‌های گاز، نرده‌های نا ایمن و شیشه‌های شکسته که هرلحظه بیم سقوط آن بر سر مردم می‌رود از عمده‌ترین مشکلات این مجتمع‌های تجاری پرتردد در مرکز شهر اراک است.

آقازیارتی افزود: بار‌ها اخطار‌های لازم را به مالکان و مستاجران این پاساژ‌های نا ایمن داده ایم، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

او اضافه کرد: نبود هیات مدیره در برخی از این پاساژ‌ها، ناتوانی پرداخت هزینه‌های ایمن سازی و جدی نگرفتن مخاطرات از اصلی‌ترین دلایل سبب ساز وضع کنونی این پاساژ‌ها است.

خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وضعیت این چند مجتمع تجاری اراک را اسف بار خواند و گفت: حفظ حقوق عامه و جان و سلامت مردم وظیفه دستگاه قضاست و هر گونه قصور، سهل انگاری و نادیده گرفتن حقوق شهروندان قابل پذیرش نخواهد بود.

خیرمند افزود: مخاطرات این واحد‌های تجاری پیگیری و درصورت اقدام نکردن سریع، تمامی انشعاب‌های این واحد‌های تجاری در مرحله نخست قطع و درمرحله بعد درب آن‌ها پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.