سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : پنج میلیارد ریال اعتبار برای سامان‌دهی مجموعه اداری و مستندنگاری نقش برجسته کتیبه «آنوبانی‌نی» سرپل ذهاب هزینه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : عمده اعتبارات صرف تامین تجهیزات اداری، مستندنگاری نقش برجسته آنوبانی‌نی و تخریب سرایداری مدرسه مجموعه شده است.

او گفت : با در اختیار قرار گرفتن ساختمان مدرسه جنب کتیبه آنوبانی‌نی از سوی آموزش و پرورش به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرپل‌ذهاب، با تجهیز و مرمت این بنا، اداره شهرستان و دفتر پایگاه محور ساسانی استان کرمانشاه در آن دایر شد.

گوهری با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دفتر پایگاه محور ساسانی استان کرمانشاه در شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: این شهرستان به لحاظ تعدد آثار تاریخی جزو غنی‌ترین شهرستان‌های سطح استان کرمانشاه و حتی غرب کشور است.

او افزود: ایجاد دفتر پایگاه در شهرستان به طور قطع به بهبود شرایط حفاظتی و مرمتی مجموعه آثار تاریخی شهرستان کمک می‌کند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه - قصرشیرین، گفت: پایگاه باید همه توان خود را برای سامان‌دهی آثار تاریخی موجود در محور و تکمیل داده‌ها و مطالعات موردنیاز است تا در سال‌های آینده شاهد ثبت جهانی آن باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.