معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: برای پیشگیری از خسارت در بخش کشاورزی، توصیه می‌شود که بهره برداران محصولات خود را بیمه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  تهرانی معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ۲۰ گفت: از ابتدای مهر ماه فصل بیمه گری شروع می‌شود و به تبع آن عملیات صدور بیمه نامه‌ها در سراسر استان آغاز شده است.

تهرانی افزود: تا کنون ۱۶ هزار هکتار محصولات زراعی استان شامل گندم و جو، دیم و آبی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی کمی دیرتر شروع می‌شود، از باغداران خواست بیمه کردن محصولات خود را به روز آخر موکول نکنند چرا که ممکن است با خسارت‌های ناشی از سرمازدگی روبرو شوند.

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، تا کنون ۲ هزار هکتار از باغات بیمه شده اند که باید ۱۸ هزار هکتار دیگر هم بیمه شوند.

تهرانی اضافه کرد: امسال حق بیمه نامه افزایش ناچیزی داشته، اما در مقابل آن مبلغ تعیین شده برای غرامت‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته وی، امسال صندوق بیمه کشاورزی ۶۰ میلیارد تومان در زمینه محصولات زراعی و باغی غرامت پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: کسانی که در محصول انگور و زیتون خسارت دیده اند می‌توانند غرامتی را که طلب دارند با حق بیمه امسال خود جابه جا و بدون پرداخت پول محصول امسال خود را بیمه کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به پوشش بیمه جهش تولید هم گفت: در این طرح ۲۵ هزار تومان از حق بیمه کشاورز توسط ستاد اجرایی پرداخت می‌شود و بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد از خسارت محصولات دیم تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهری
۱۷:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
آدرس هم کاش بزارید
قزوین کجا برم واسه بیمه محصولات کشاورزی ؟؟
آخرین اخبار