کارشناس هواشناسی گفت: فردا جوی آرام در کشور حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که روز شنبه در شمال خراسان‌رضوی و روز یکشنبه در غرب گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

او ادامه داد: در روز‌های شنبه و یکشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت همچون اصفهان، اراک، تهران و کرج و روز دوشنبه هم علاوه‌بر اصفهان ،تهران و کرج در مشهد نیز شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا هستیم.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

او اظهار کرد: بعدازظهر دوشنبه در برخی نواحی استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان  و مرکزی هم بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان یادآور شد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور در غرب، جنوب غرب، مرکز و سواحل شمالی و شرق،  استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی و همچنین در شمال بوشهر، فارس، کرمان و یزد بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد گفت: روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه در مرکز ،شرق ،شمال شرق، سواحل شمالی کشور و در استان‌های سمنان ،کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، شرق لرستان و مرکزی است و به‌تدریج این سامانه بعدازظهر از شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد است. بیشترین دمای تهران  به۱۵درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار