مدیر گروه پیش‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:بارش پراکنده باران و برف در روز‌های پایانی هفته جاری نواحی شمالی و شرقی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد امیدفرمدیر گروه پیش‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از روز سه شنبه به استان گفت: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش پراکنده باران و برف در برخی نواحی استان از جمله ارسباران، میانه، هریس و سراب می‌شود.

اوافزود: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی جوی تا روز سه شنبه این هفته جوی نسبتا پایدار در استان برقرار بوده و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

او گفت: در چند روز گذشته نیز در تعدادی از شهر‌های استان از جمله سراب، ورزقان، بستان‌آباد، چاراویماق، هشترود و هوراند باران و برف بارید.

مدیر گروه پیش‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و چاراویماق با ۶ درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهر‌های استان بودند.

امیدفریادآوری کرد: در همین مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به هشت درجه بالای صفر و در سردترین زمان به صفر درجه سانتیگراد رسید و دمای فعلی آن نیز پنج درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.