لزوم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی برای تمام مردم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خواستار لزوم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی برای تمام مردم کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر بتوانیم سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، کار کادر درمان راحت‌تر می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه در جهان بداخلاقی‌هایی وجود دارد که ویروس و بیماری بدی را در میان مردم رایج می‌کنند تا اقتصاد خود را از این طریق غیرانسانی تقویت کنند.

وی افزود: امیدواریم پزشکان، همچون سردار سلیمانی در عرصه خدمت خود بتوانند شیرینی نظام سلامت را به ذائقه مردم بچشانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر نامدار، رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای مدیریت بیماری کرونا در استان تصریح کرد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تلاش کند با استفاده از تجارب پیشینیان و با تکیه بر خلاقیت‌ها و توانمندی‌های خود و مجموعه، شرایط بهداشتی و درمانی بهتری را برای مردم به‌وجود آورد.

عقب ماندگی چند ده ساله قزوین در حوزه بهداشت و درمان

سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس هم در این مراسم، گفت: چند ده سال است که به دلیل وضعیت نامناسب بودجه استان قزوین، تمام بخش‌های استان از جمله علوم پزشکی، بهداشت و درمان، عقب مانده است.

سیاهکلی با بیان اینکه قزوین از نظر درآمد استان سیزدهم و از نظر هزینه استان بیست و نهم یا سی‌ام است خاطرنشان کرد: بودجه استان قزوین با بودجه استان‌های همجوار، اصلاً قابل قیاس نیست.

وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در مجلس، هنوز هم بودجه استان قزوین از وضعیت خوبی برخوردار نیست و درخواست ما از وزیر بهداشت و معاونان او، جبران عقب ماندگی حوزه بهداشت و درمان استان است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است از ظرفیت استان قزوین در زمینه‌های مختلف بهره بگیریم و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در قزوین

فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: استان قزوین به لحاظ سرانه تخت بیمارستانی از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: ۷۰ درصد از زیرساخت‌های سلامت استان قزوین فرسوده هستند و در زمینه تعداد پژوهشکده‌ها نیز کمترین امکانات را داریم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با کمبود ۱۰۰ نفر در هیئت علمی روبه رو است و باید برنامه ریزی‌های دقیق در این حوزه انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: استان قزوین معین ۱۱ استان و ۳۵ میلیون نفر جمعیت برای مواقع بحرانی است، اما حتی در داشتن جراح و متخصص بیهوشی نیز مشکل دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار