استاندار کرمان گفت: مهم ترین دستورالعمل در مقابله با کرونا، طرح مدیریت هوشمند است که از هفته آینده مبنای کار قرار می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان امروز شنبه  ۲۲ آبان ماه در یکصد و هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کروناویروس گفت: مهم ترین دستورالعمل در مقابله با کرونا، طرح مدیریت هوشمند است که از هفته آینده مبنای کار قرار می‌گیرد که موارد را به صورت جزئی اعلام کرده است.

او بیان کرد: یکی از دستورالعمل‌های این طرح، لزوم تست پی‌سی‌آر ۱۵ روزه برای کارمندانی است که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، ضمن اینکه حضورشان در محل کار ممنوع بوده و کسر حقوق و معرفی به هیئت تخفات را دارند.

استاندار کرمان از دستورالعمل‌های سختگیرانه در طرح مدیریت هوشمند کرونا گفت و ادامه داد: در این طرح برای همه گروه‌ها، دستورالعمل‌های خاصی دیده شده و مبنای آن نیز واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های  بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه همه استان باید برای واکسن جدیت داشته باشند، تصریح کرد: میانگین واکسیناسیون دُز اول در استان به نسبت جمعیت، ۷۹ درصد است؛ اما عملکرد پایین در برخی از شهرستان‌ها بر آمار کلی استان تاثیر می‌گذارد.

زینی وند به افزایش شهر‌های قرمز در استان‌های اطراف اشاره و بر مراقبت بیشتر برای جلوگیری از ورود استان به موج ششم تاکید کرد و گفت: شهرستان‌هایی مانند راور که محل تردد مسافران هستند، همچنان باید بر اقامت در پارک‌ها و بوستان‌ها محدودیت قائل شوند.

او گفت: فرمانداران نسبت به بازدید از خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

جلسه ستاد کرونا استان کرمان

مقام عالی دولت در استان کرمان همچنین با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور زوار از اقصی نقاط کشور در گلزار شهدای کرمان گفت: فعلا برنامه‌ای برای محدودیت اعلام نکردیم؛  اما در صورت تغییر شرایط، احتمالا سفر از مبدا را لغو کنیم.

او افزود: برای حضور زوار در بیت الزهرا و گلزار شهدای کرمان، ناظران بهداشتی حضور مراقبتی داشته باشند.

تغییر وضعیت شهر‌های آبی به زرد و نارنجی

 حسین شمس‌الدینی، مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در ۲ شهرستان زرند و شهربابک گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان و نرماشیر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او فاریاب را تنها شهرستان آبی در استان کرمان اعلام کرد و افزود: ۱۶ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار