کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه سرد بارشی به شمال و غرب استان از روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله علی عسگریان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت  سامانه سرد بارشی بسیاری از نقاط استان را در بر می‌گیرد، گفت:بارش‌های سبک و پراکنده باران و برف، مه‌گرفتگی و کاهش دید و افت محسوس دما بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد از روز سه‌شنبه تا پایان هفته  پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد در مناطق کوهستانی استان به ویژه نواحی شمال و غرب استان بر اثر بارش برف و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است، از این رو به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه مسیل‌ها و نیز فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت بپرهیزند.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اشاره و اضافه کرد: بیشترین میانگین بارشی از فریدونشهر با ۱.۵ میلیمتر و سمیرم چهار دهم میلیمتر گزارش شده است.

علی‌عسگریان با بیان اینکه از امروز تا اواسط این هفته  جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است، ادامه داد: فردا و روز دوشنبه انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، ابراز داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین  میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.