معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از ۲ طرح زیرساختی و یک واحد صنعتی احیا شده در شهرک صنعتی توس مشهد گفت: احیای واحد‌های راکد مرهون تلاش واحد‌های تولیدی است که با وجود مشکلات اقتصادی و مشکل در مبادلات مالی، کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه توانسته اند فعالیت خود را حفظ کرده و توسعه دهند.

او افزود:طرح پایش واحد‌های صنعتی کشور از ۲ ماه گذشته آغاز شده که در آن بیش از ۶۰ مورد از مشکلات واحد‌های راکد احصا شده و گزارش بسیار خوبی در این زمینه تدوین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تامین زمین برای فعالان اقتصادی به ویژه در خراسان رضوی تاکید و ادامه داد: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود که این مهم براساس طرح آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای هر استان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


رسولیان بیان کرد: به همین جهت امسال دستکم ۳۰۰ هکتار زمین به گسترده شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزوده می‌شود، امسال پنج هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران شده است که به همین جهت در خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان طرح برای حوزه زیرساخت‌های آب و برق و دیگر زیرساخت‌ها تعریف شده است.

او تصریح  کرد: این سازمان بخشی از هزینه‌های مربوط به تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تقبل کرده که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران از اولویت‌های جدی است و در صدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کنیم تا واحد‌های صنعتی با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.