روسیه و آمریکا با ثبت ۱۲۳۵ و ۹۸۷ مورد جان باختن مبتلایان به کرونا طی شبانه روز گذشته بیشترین آمار قربانیان این ویروس را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورلد مترز، با وجود شدت گرفتن واکسیناسیون عمومی کرونا در اکثر کشور‌های جهان، اما تعداد مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس به تازگی روندی شتابنده به خود گرفته است.

تعداد تلفات بیماران مبتلا به کرونا در آلمان باعث شد دولت این کشور، طرحی را برای رایگان شدن آزمایش کرونا برای افراد بالغ در این کشور اعلام کند. تعداد تلفات مبتلایان به کرونا در آلمان در شبانه روز گذشته به ۲۲۸ نفر رسیده و بیش از ۴۸ هزار نفر نیز طی این مدت به جمع بیماران کرونایی این کشور اضافه شده اند.

آمریکا در تعداد مبتلایان جدید کرونایی نیز در شبانه روز گذشته اول شد و بیش از ۹۰ هزار نفر به جمع کرونایی‌های این کشور اضافه شدند. آلمان، روسیه و انگلیس بعد ازآمریکا بیشترین تعداد مبتلایان جدید کرونا را گزارش داده اند.

به گزارش بلومبرگ، بیش از ۷.۴۳ میلیارد دُوز واکسن کرونا در ۱۸۴ کشور جهان تزریق شده است که این میزان به معنای تزریق ۳۳.۸ میلیون دُوز واکسن طی یک روز است. سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور‌ها و مناطق با بالاترین درآمد بیش از ۱۰ برابر کشور‌های فقیر است.

طبق جدیدترین آمار از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز حداقل ۲۵۳ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۶۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و حداقل ۵ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۰۰ مورد مرگ بر اثر آن در جهان ثبت شده است. همچنین طبق آمار موجود تا کنون حداقل ۲۲۹ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۸۰ بیمار مبتلا به کرونا از این بیماری جان سالم به در برده اند.

طبق آمار ثبت شده، در آمریکا تعداد کل ۴۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۱۰ مورد ابتلا به کرونا و حداقل ۷۸۲ هزار و ۹۳۳ مورد مرگ بر اثر آن ثبت شده است. تعداد تلفات بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا طی روز گذشته ۹۸۷ نفر اعلام شده است و ۹۰ هزار و ۲۰۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

در روسیه تعداد کل ۸ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۹۵ مورد ابتلا به کرونا و حداقل ۲۵۲ هزار و ۹۲۶ مورد مرگ بر اثر آن ثبت شده است. تعداد تلفات بیماران مبتلا به کرونا در روسیه طی روز گذشته یک هزار و ۲۳۵ نفر اعلام شده است و ۴۰ هزار و ۱۲۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

در فرانسه تعداد کل موارد ابتلا به کرونا هفت میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۰۳ مورد و تعداد تلفات این بیماری ۱۱۸ هزار و ۱۲۱ مورد اعلام شده است. ۴۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۳۸۶۰ هزار نفر نیز به جمع مبتلایان اضافه شده اند.

در انگلیس تعداد کل ۹ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۰۲ مورد ابتلا به کرونا و ۱۴۲ هزار و ۶۷۸ مورد مرگ بر اثر آن گزارش شده است. ۴۰ هزار و ۳۷۵ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در انگلیس به ثبت رسیده و ۱۴۵ نفر نیز جان باخته اند.

در ایتالیا تعداد کل چهار میلیون و ۸۴۳ هزار و ۹۵۷ مورد ابتلا به کرونا و ۱۳۲ هزار و ۶۸۶ مورد مرگ بر اثر آن به ثبت رسیده است. در ایتالیا نیز ۸۵۱۶ نفر به جمع مبتلایان به کرونا اضافه شده و ۶۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان باخته اند.

در آلمان تعداد کل ابتلا به کرونا ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۱۱۲ مورد و تلفات آن ۹۸ هزار و ۵۰ مورد اعلام شده است.۴۸ هزار و ۱۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آلمان به کرونا مبتلا شده و ۲۲۸ نفر نیز جان باخته اند.

در کانادا تعداد کل یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۳۴۹ مورد ابتلا به کرونا و ۵۲ هزار و ۵۱۳ مورد مرگ بر اثر این بیماری گزارش شده است. ۲۶۱۶ نفر نیز در کانادا طی ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده و ۴۳ نفر جان باخته اند.

آمار واکسیناسیون این کشور‌ها بدین شرح است: در آمریکا ۶۸ درصد مردم از همه گروه‌های سنی حداقل یک دُوز واکسن کرونا و ۵۸.۷ درصد آن‌ها هر دو دُوز را دریافت کرده اند. در فرانسه ۷۹.۴ درصد مردم حداقل یک دُوز و ۷۷.۷ درصد آن‌ها هر دو دُوز واکسن را دریافت کرده اند. در انگلیس به ۷۵ درصد مردم حداقل یک دُوز واکسن و به ۶۹ درصد آن‌ها هر دو دُوز تزریق شده است. در آلمان ۷۰ درصد مردم حداقل یک دُوز واکسن دریافت کرده و ۶۷.۵ درصد آن‌ها با هر دو دُوز واکسینه شده اند. در ایتالیا ۷۷.۵ درصد مردم حداقل یک دُوز و ۷۴.۸ درصد آن‌ها هر دو دُوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در کانادا به ۸۰ درصد مردم حداقل یک دُوز و به ۷۶ درصد آن‌ها هر دو دُوز واکسن کرونا تزریق شده است.

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان + جدول

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار