از عصر روز سه شنبه تا پایان هفته عمده بارش‌ها حتی در مناطق گرمسیر استان غالبا بشکل برف خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق پیش بینی‌های هواشناسی استان مرکزی از روز شنبه تا ظهر سه شنبه دارای جوی آرام و پایدار به همراه افزایش پلکانی دمای روزانه را خواهد داشت و از عصر روز سه شنبه تا پایان هفته بارش برف حتی در مناطق گرمسیر استان ریزش پیدا خواهد کرد.

از روز شنبه تا ظهر سه شنبه با قرارگیری پرفشار جنب حاره‌ای در کشور شاهد جوی آرام و پایدار به همراه افزایش پلکانی دمای روزانه در سطح استان مرکزی و کشور خواهیم بود، در همین بازه با تشکیل یه جبهه همگرا در حوزه شرقی دریای سرخ شاهد اغتشاشات شدید جوی در نواحی شمالی کشور عربستان خواهیم بود.

با حرکت جبهه همگرایی دریای سرخ به سمت ایران یک موج تراز میانی در منطقه شکل خواهد گرفت که سبب بارش‌های رگباری و رعدوبرق طی روز وشنبه در استان‌های غربی کشور خواهد شد، از روز سه شنبه با فرود یک ناوه سرد روسی به نواحی شمالی ایران و برخورد با موج تراز میانی جو شاهد تخلیه انرژی حاصل از این برخورد بصورت تشکیل ابر‌های بارشی در نواحی غربی و شمالی کشور به سمت نواحی مرکزی خواهیم بود.

استان مرکزی هم از عصر روز سه شنبه تا پایان هفته به تناوب تحت تأثیر ناپایداری‌های حاصل از سامانه جدید بارشی خواهد بود و به سبب کاهش شدید دما عمده ریزش‌ها حتی در مناطق گرمسیر استان غالبا بشکل برف ریزش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.