مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید با نادیده گرفتن احضاریه هیأت منتخب مجلس نمایندگان اکنون در خطر ارجاع به وزارت دادگستری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ که در جلسه کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان حاضر نشد، اکنون در خطر ارجاع به وزارت دادگستری به دلیل «توهین به کنگره» قرار گرفته است.

این کمیته مسئول بررسی و انجام تحقیقات پیرامون حادثه حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه است و در ماه سپتامبر، طی احضاریه‌ای از «مارک میدوز» خواسته بود صبح ۱۲ نوامبر ضمن ارائه اسناد و مدارک کافی در کنگره حضور پیدا کند.

اکنون، کمیته منتخب با تهدید به تعقیب قضایی به دنبال اجرای احضاریه خود است که پیش‌تر برای یکی از نزدیک‌ترین دستیاران دونالد ترامپ ارسال کرده بود.

بنی تامپسون، رئیس کمیته منتخب روز گذشته در نامه‌ای به وکیل میدوز اعلام کرد که صبر هیأت منتخب درمورد میدوز به پایان رسیده و عدم حضور او در جلسه نمونه‌ای از عدم پایبندی عمدی تلقی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد که عدم حضور رئیس سابق دفتر کاخ سفید در کنگره، کمیته منتخب را وادار می‌کند تا با به کار گرفتن برخی قوانین، وی را به وزارت دادگستری ارجاع دهد.

جورج ترویلیگر، وکیل میدوز، امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که موکلش تا زمانی که دادگاه اعلام نکند که آیا می‌توان او را مجبور به شهادت کرد یا خیر در جلسه حاضر نمی‌شود.

کمیته منتخب بر این باور است که میدوز درمورد حادثه ششم ژانویه کنار ترامپ بوده است و بنابراین می‌تواند درمورد آنچه رئیس‌جمهور سابق در کاخ سفید انجام می‌داده شهادت بدهد.

گفتنی است اگر مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده میدوز به وزارت دادگستری بگیرد، وی دومین مقام دولت ترامپ خواهد بود که برای چنین اتهامی به وزارت دادگستری ارجاع داده می‌شود.

هواداران دونالد ترامپ ششم ژانویه سال جاری در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند؛ در جریان این حمله یک مأمور پلیس کشته شده و صد‌ها نفر از مهاجمان بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار