آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های خلاقانه‌ دانش آموزی رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و با معرفی و تقدیر از نفرات اول تا پنجم برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های خلاقانه دانش آموزی رفسنجان با حضور احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، جلالی نماینده مردم در مجلس، علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، سرهنگ پساوند فرمانده سپاه و جمعی از دانش آموزان ایده پرداز در تالار خیام دانشگاه، ولی عصر (عج) این شهرستان برگزار شد.

جندقی رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه در این آیین گفت: اولین رویداد دانش آموزی مرکز شهید ستاری از ۵ مرداد الی ۱۱ شهریور ادامه داشت و طی ۳۵ روز دانش آموزان ایده‌های خود را ارائه دادند.

اوافزود: در این رویداد ۲۲۵ ایده توسط دانش آموزان ثبت شد که از این تعداد ۴۴ ایده برگزیده در نهایت با بررسی داوران ۱۸ ایده تاپ انتخاب و برای این تعداد، کلاس آموزش و مشاوره‌ای گذاشته شد و در گام چهارم نفرات اول تا پنجم به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

جندقی بیان کرد: در این رویداد ۱۲۲ ایده از آقایان و مابقی از خانم ها و ۱۷۵ ایده هم مربوط به رفسنجان و سه ایده خارج از استان و مابقی از شهر‌های استان بودند.

رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه گفت: در این رویداد طرح مسئله و راهکار، تحلیل بازار و نحوه ارائه ایده از جمله شاخص‌هایی بود که توسط داوران مد نظر قرار گرفت و ایده‌ها بر اساس آن داوری شد.

نخستین جشنواره ایده‌های خلاق دانش آموزی در رفسنجان

اسفندیارپور مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: ایده اولیه احداث پژوهش سرا‌های دانش آموزی از استان کرمان در راستای پرورش دانش آموزان خلاق و توانمند و تربیت پژوهشگران آینده کشور شکل گرفت.

او با بیان اینکه بزرگترین مشکل پژوهش سرا‌ها منابع مالی است، گفت: استان کرمان در ۷ سال گذشته در جشنواره جوان خوارزمی رتبه‌های اول تا سوم کشوری را کسب کرده است.

مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: برای داشتن ایران قوی و موفق، کشور باید از لحاظ علم و فناوری در جایگاه ویژه‌ای در دنیا قرار گیرد و این مهم توسط نیروی کارآمد و خلاق محقق می‌شود.

احمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در این آیین  با بیان اینکه موفقیت‌های کشور ما مرهون علم و دانش است، افزود: برگزاری جشنواره و رویداد‌های نوآوری این نوید را می‌دهد که کشور ما به سمت قدرتمند‌تر شدن پیش می‌رود.

علیرمضانی برگزاری رویداد‌های نوآوری از طرف مجتمع مس سرچشمه را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: امید است با برگزاری چنین رویداد‌ها و جشنواره هایی، رفسنجان جایگاه و اقتدار علمی خود را به دست آورد.

 در این مراسم علی کرمی با طرح بخار آب کن شیشه اتومبیل از رفسنجان، سارا امیر حسینی با طرح پنیر گیاهی، سبحان صباغ جعفری طرح ربات دیوار نویس از رفسنجان، ابوالفضل پور طالبی طرح دستگاه ضد عفونی از رفسنجان، پریا خادمی و فاطمه غلامرضایی با طرح سیستم مسیر یاب آب کشاورزی از انار به ترتیب با کسب عناوین اول تا پنجم تقدیر شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.